Annons:
Etikettnytillskott
Läst 1062 ggr
Mushiumi
2014-08-07 19:17

Skaffat tre eremiter!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har varit sugen på att skaffa eremitkräftor sedan i våras så nu kunde jag till slut inte låta bli. Jag beställde förra veckan och hämtade upp dem igår😛

Det blev en stor C. perlatus och två lite mindre C. brevimanus. Egentligen ångrar jag att jag inte köpte ännu en perlatus eftersom min har så olik personlighet i gämförelse med brevimanusarna… Han känns lite ensam på något sätt. Men och andra sidan har jag inte riktigt plats för fler just nu.

Brevimanusarna heter Honung och Curry. Jag ska försöka få lite foton på dem snart. Tyvärr har en ett fult målat skal, så jag hoppas verkligen att hen byter till ett annat😮

Precis efter att jag hade hämtat dem tog vi en sväng om mina morföräldrar. De bor vid en liten ödslig strand som jag kan tänka mig liknar eremiternas naturliga habitat väldigt mycket. Jag satte ner perlatusen där och från att ha verkat lite nedstämd och slö blev han genast piggare och vandrade omkring lite vid vattnet (där det var knappt en halv cm djupt). Det var riktigt fuktigt och varmt och han såg så otroligt nöjd ut! Och han passade in så väl att man hade kunnat tro att han levde där naturligt 🙂 Lite jobbigt kändes det faktist att behöva ta honom därifrån sedan.

Namnförslag på perlatusen godtags gärna 😃

Annons:
Mushiumi
2014-08-08 17:43
#1

Tråkiga nyheter… Perlatusen dog efter bara en dag 😕Han varken åt eller drack under den korta tiden han var här, så det var kanske p.g.a. för mycket stress. 

Vila i frid.🌺

inthegame
2014-08-09 07:57
#2

#2 Jag beklagar:( Vila i frid! Grattis till dina Brevimanus med väldigt gulliga namn! Jag har ju också två brevimanus;) Vi ser fram emot bilder!

MVH: En djurälskande ClaraSol 
54 liter sällskap      10 Liter körsbärsräkor
25 liter Kampfisk    2 Sibiriska dvärghamstrar<3

 

Sleggyman
2014-08-09 17:36
#3

Ajdå tråkigt :(

MoaL
2014-08-10 11:31
#4

Grattis till eremiterna, och jättetråkigt med perlatusen. 😕 Vila i frid, liten. 🌺

Får hoppas på bättre lycka med dina två brevimanus istället. 👍

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Upp till toppen
Annons: