Annons:
Etikettbilder-videor
Läst 1261 ggr
MoaL
2015-01-02 01:54

Färska bilder!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

Japp, här kommer lite bilder såhär strax innan läggdags. ^_^ Det var bara två av mina klätterapor som var igång. Först ut är min största brevimanus, Mammas skal som han heter. (Det första nya skalet han tog när han flyttade hit var ett skal som vi fått från min sambos mamma, så det var så han blev omnämnd och det har han fått behålla. 😊) Notera hans låååånga antenner. De är förvisso typiska för arten, men jag tycker att hans är exceptionella. 😃 Till och med när han är indragen i skalet sticker de ut.

Om ni tittar på hans skalkant så ser ni också att han har modifierat den så fint. 😎 Ähum, kanske inte så snyggt i våra ögon, men han tyckte inte att den skulle vara så slät och tråkig, så han har totalt naggat sönder den i passande eremitmode.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Annons:
MoaL
2015-01-02 02:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#1

Och här kommer Boden, min C. clypeatus. Jag fick honom från en person i Boden (min fantasi är fantastisk 🤪). När det gäller honom så får man passa fingrarna, för han nyper det han kan - och han kan mycket!

Men han är superdupercharmig och väldigt aktiv, så han är ofta i blickfånget. ❤️

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

MoaL
2015-01-02 02:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#2

Och har man sett på trollen, vem stod i matskålen när jag gick in i köket om inte min andra brevimanus. 🙂 Han är väldigt söt och ganska skygg av sig. Han gör inte så mycket väsen av sig faktiskt, och är en rätt diskret liten eremit. 🙂

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

cHorse
2015-01-02 21:17
#3

Oj så söta! :D Och vilken fin färg din andra brevimanus har (har den inget namn? :D ), ser nästan ut att vara i en rosa ton? :)

inthegame
2015-01-02 22:42
#4

Vad fina!

MVH: En djurälskande ClaraSol 
54 liter sällskap      10 Liter körsbärsräkor
25 liter Kampfisk    2 Sibiriska dvärghamstrar<3

 

MoaL
2015-01-03 02:46
#5

Tack så mycket!

Nej, min andra brevimanus har faktiskt inget namn, haha. 😃 Nja, inte rosa, men ljusare lila däremot. Mammas skal är riktigt mörkt lila, han har blivit mörkare och mörkare ju större han har blivit. 🙂 Det lustiga är att när jag skaffade dessa tre eremiter (hösten och vintern 2010) så var Boden lätt störst av alla, jag tyckte han var enorm. Sedan dess har framförallt Mammas skal vuxit om honom med råge för varje Ömsning. Riktiga sjumilakliv. 🤪

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

MoaL
2015-01-03 02:49
#6

Här hittade jag en tråd som jag postade för snart två år sedan, när han tog skalet han vandrar omkring i nu. Han har vuxit i det ordentligt om man jämför med bilderna i den här tråden! (Man kan också se vilken slät och mjuk kant hans då så vackra skal hade. Med betoning på 'hade'. Cool)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Annons:
cHorse
2015-01-03 10:06
#7

Båda har jättefina färger! Tycker att lila-/blåfärgade eremiter är de finaste 😍

Hahah oj vilken skillnad på skalen! Han hade nog planerat att växa så mycket, när han valde det där skalet! 😃

inthegame
2015-01-04 13:30
#8

Ja de va skillnad!

MVH: En djurälskande ClaraSol 
54 liter sällskap      10 Liter körsbärsräkor
25 liter Kampfisk    2 Sibiriska dvärghamstrar<3

 

MoaL
2015-01-04 19:18
#9

#7 Det tycker jag också, men rosa är också jättefint hos eremiter!

Jag menade inte just skalen, utan eremitkräftan själv. Han har vuxit jättemycket sedan han flyttade in i skalet han har nu. ^_^

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

biancaanka
2015-01-06 20:48
#10

Vilka underbara bilder, dina eremitkräftor är sååå fina!!!

MoaL
2015-01-06 21:46
#11

#10 Tack så jättemycket! 😃 

(Starta gärna en bildtråd du också, och posta bilder på dina små, det är alltid roligt att få se andras eremitkräftor.👍 Ett tips till alla härinne!)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

MoaL
2015-01-07 21:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#12

Jag tar väldigt, väldigt sällan upp mina eremiter, men nu när Mammas skal precis har bytt skal var jag ju tvungen, så att jag kunde få ett par tydliga bilder. 😊

Är han inte välvuxen och fin så säg! 😍😃

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Upp till toppen
Annons: