Annons:
Etikettnytillskott
Läst 864 ggr
cHorse
2015-06-04 21:44

Nya ruggies

Igår hämtade jag hem 3 ruggies från djuraffären! En tiny vid namn Ruby, en tiny/small vid namn Donatello och en medium som ska få ett pokemonnamn (tips mottages gärna :D ).

Lilla Ruby

Ruby igen

Ser ni honom? :D

Så fina färger har den stora!

Här får dem bo tills jag vet att dem är friska, och min PP ömsat klart :)

Annons:
cHorse
2015-06-04 21:48
#1

iFokus är galet buggigt! Alla bilder kom inte med, och en del hamnar på snedden :P

Mellanstora, Donatello

En till bild på den stora, som inte fått något namn än.

Reptilian Feline
2015-06-05 14:18
#2

De ser fina ut :)

Hade du editerat bilderna innan du la in dem i posten?

Whippetar, Afrikansk vändhalssköldpadda, snäckor, spökskräckor, eremitkräftor, kan någon säga "Menageri"?

cHorse
2015-06-05 22:29
#3

Nej, hade bara lagt in dem i datorn. I mappen satt dem åt rätt håll :)

inthegame
2015-06-07 01:02
#4

Vad fina!!

MVH: En djurälskande ClaraSol 
54 liter sällskap      10 Liter körsbärsräkor
25 liter Kampfisk    2 Sibiriska dvärghamstrar<3

 

Reptilian Feline
2015-06-08 12:45
#5

#3 Kameror lägger in info om bilden är stående eller liggande. Den infon använder datorn när den visar bilden. Om iFokus inte har den infon, så hamnar bilden på fel ledd. Öppna upp bilden i ett program, rotera den rätt och spara om den, så blir det rätt här också.

Whippetar, Afrikansk vändhalssköldpadda, snäckor, spökskräckor, eremitkräftor, kan någon säga "Menageri"?

MoaL
2015-06-09 22:47
#6

Vilka finingar! Och de små är ju sockersöta! Stort grattis! 😃

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Annons:
Alwyn
2015-07-22 11:59
#7

Fina! Väntar själv på två ruggisar :)

cHorse
2015-08-11 20:34
#8

#5 Det har du ju rätt i, aja nu fick det vara så här hahah

#4, #6 Tack! :D

#7 Tack! Härligt, har du fått dem nu? :)

Jag är sååå glad över hur bra allt gått med mina nya ruggiesar! Mina första 4 kräftor (clypeatus) Dog alla under första månaden (förmodligen hände något under resan till Sverige)… Men nu är det tvärtom, alla lever och alla har ömsat :D Nu är det party i terrariet varje kväll. Dem gräver väldigt mycket mer än vad min clypeatus gör!

Något mer jag märkt är hur olika de två arterna reagerar när de blir rädda. Min clypeatus gömmer sig snabbt i skalet och ligger stilla tills "faran är över", medan ruggiesarna springer/backar extremt fort till närmaste hål och försvinner ner :D

Alwyn
2015-08-12 16:38
#9

Haha kul att de agerar olika! Grattis till att det går bra. Jag valde att avboka mina då jag insåg att det skulle bli lite för mycket jobb just nu att få bra Vatten till dem, kan lixom inte ta i kranen direkt och jag har fullt upp. Vill skaffa i framtiden dock så fortsätt gärna att berätta och visa bilder :)

Upp till toppen
Annons: