Annons:
Etikettömsning
Läst 1071 ggr
CicSof
2015-08-13 11:38

Hjälp, mina eremiter vill ömsa på ytan.

I somras försökte två av mina eremiter (ruggies) ömsa uppe på ytan fast de legat så ordentligt nedgrävda innan. De kom upp och började ömsa istället. Det gick inte alls bra fast jag försökte hjälpa dem med ett litet bo och gräva över dem plus massor med fukt. Kändes väldigt tråkigt eftersom vi bara haft dem ca 2 månader då. Nu har jag en som verkar vilja göra detsamma. Hon har blivit väldigt blek i färgen, står helt orörlig i ett hörn och reagerar knappt. Jag har försökt gömma henne i hennes favoritbo men hon kommer upp igen. De senaste två veckorna har hon varit nedgrävd så det känns så trist att hon inte bara stannade där tills hon var färdig. Några tips? Undrade ett tag om hon redan ömsat och kom upp lite för snabbt? Vet inte hur jag ser det. Hon har inga vassa klor alls och knappt behåring. Tycker hon har blivit ljus plötsligt efter senaste tvåveckors frånvaron. Men igår trodde jag hon var död tills hon rörde sig lite lite. Nu äter hon kokosnöt vilket är ett bra tecken iallafall. Förslag på vad jag ska göra!!?? (har följt alla skötselråd på denna sida till punkt och pricka).

Annons:
CicSof
2015-08-20 18:06
#1

Nu är hon död :(

Sleggyman
2015-08-24 18:20
#2

Tråkigt. Finns nog inte myckte du kunde ha gjort.

Upp till toppen
Annons: