Annons:
Etikettbeteende-hälsa-sjukdom
Läst 830 ggr
Reptilian Feline
8/25/15, 3:56 PM

Vokalisernade eremiter

En morgon hörde jag ett märkligt ljud från Crabitatet. Mina PPer lät! Lite som om det kommit in ett konstigt djur till dem. Jag blev så paff! Så här efteråt så är det lite svårt att beskriva ljudet, men det påminde om det "nöjda" ljudet som mina bruna syrsor ger ifrån sig… bara mycket mer.

Är det vanligt att de vokaliserar?

Whippetar, Afrikansk vändhalssköldpadda, snäckor, spökskräckor, eremitkräftor, kan någon säga "Menageri"?

Annons:
MoaL
8/28/15, 2:41 AM
#1

Jodå, de kan leva om riktigt ordentligt ibland. 🙂 Oftast brukar det dock vara allt annat än nöjda eremiter som låter. Ofta handlar det om tjafs av en eller annan anledning; över mat, skal, någon speciell plats i Crabitatet, eller dylikt. Ofta står de riktade mot varandra och viftar vilt med antennerna samtidigt som de "knorrar" på det där sättet. De kan även slå/knuffa varandra med klor och ben. Jag brukar alltid hålla koll om mina börjar låta, och se till så att det alltid finns tillgång till skal i rätt storlekar samt Foder åt alla, så att de i alla fall inte behöver bråka över sådant. 🙂

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Reptilian Feline
9/7/15, 11:26 AM
#2

Jag har inte hört dem mer än den enda gången, men jag ska vara mer uppmärksam :). Tack Moa!

Whippetar, Afrikansk vändhalssköldpadda, snäckor, spökskräckor, eremitkräftor, kan någon säga "Menageri"?

Upp till toppen
Annons: