Annons:
Etikettatt-äga-eremitkräftor
Läst 1485 ggr
Annahåkansson
2015-09-21 14:25

Välja ras!

Hej,

Jag funderar på att skaffa eremitkräftor. Har läst en del på nätet men blir inte riktigt klok på vilken ras som är bäst. Jag har en del tillbehör redan då jag har akvariefiskar idag. (som jag inte ska behålla) det är på 50L. Har barn kan nämnas. =) Någon som har ett bra tips. Djuraffären jag pratat med som säljer dom i närheten har c. violascens, c. rugosus och c. perlatus att välja mellan.

Mvh/Anna

Annons:
nini13
2015-09-22 18:43
#1

Hej Anna! Ifall du skulle bestämma dig för att skaffa violas och om du bor inte allt för långt ifrån Stockholm så finns det eventuellt möjligheten att ta över våra 3 fina eremiter. Familjerådet har inte diskuterat klart än…😉 Men om så säljer vi dem tillsammans med allt de behöver: terrarium, växter, kokoshus, mat- och vattenskålar, extraskal…

cHorse
2015-09-24 19:35
#2

Hej!

#0 Jag skulle välja rugosus eller violascens. De flesta perlatus dör när man haft dem i ca 5 år av okänd anledning, och dem är lite svårare att hålla.
Jag har 3 rugosus hemma som ömsat och trivs, men har ingen erfarenhet av violascens så jag kan inte jämföra de arterna.

#1 Om inte Anna har möjlighet/är intresserad av dina kräftor så kanske jag är det, om ni ska sälja dem! Det är bara att skicka iväg ett meddelande i så fall :)

Upp till toppen
Annons: