Annons:
Etikettmat-och-vatten
Läst 1175 ggr
WolfFire93
2/12/17, 5:37 PM

Att göra egenmat

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sitter just nu och funderar på blandningar som är bra. Jag mixar det jag har köpt och det blir massor varje gång… så jag kommer göra brandningar att ta från istället, idag blev det detta(bilden, mer än en 5 krona, kanske delar upp det) Hur många olika saker får era varje gång? Här är det 17 saker som är blandade… Hoppas ni kan läsa vad jag har skrivit(bilder i kommentarerna), jag har skrivit upp lite olika saker som jag ska ficka i sommar. Är det något som de inte äter? Något dem gillar mycket? Jag är inte helt nöjd ännu och jag kommer nog fixa lite på dem. Mycket kommer vara malt och som te. Ska köpa en svamptork och testa om jag kan göra maten till dem själv :3 Har ni tips?

Annons:
WolfFire93
2/12/17, 5:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1
WolfFire93
2/12/17, 5:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2
WolfFire93
2/12/17, 5:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3
WolfFire93
2/12/17, 5:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4
WolfFire93
2/12/17, 5:43 PM
#5

Jag har tänkt göra vitamin blandningar också som ska vara på alla rätter

LiDeLuxe
5/1/19, 9:18 AM
#6

Vilka vitaminer behöver man tillföra? Med varierad mat så kanske det mesta finns i födan? Jag ger vattensköldpaddepellets och det innehåller redan vitaminer, behöver jag ge nåt extra ändå? Mvh Li

Annons:
MoaL
5/2/19, 4:46 PM
#7

#6 Det finns tyvärr inga pellets som är bra för eremitkräftor.

Man behöver inte tillsätta några vitaminer. Mat till eremitkräftor ska vara så "ren" som möjligt från onödiga och ofta skadliga tillskott. Vitaminer, mineraler, proteiner, fett, kolhydrater, tanniner, och så vidare får de via färska och torkade former av frukt och grönsaker, kött, kyckling, ägg, fisk, skaldjur, alger och sjögräs, spannmål, blommor, örter och ätliga löv, och så vidare. De äter till och med bland annat avföring från växtätande djur, till exempel från älg, rådjur, kanin, etc. :)

Det mesta går att köpa på vanliga matvarubutiker och hälsokostbutiker. Andra saker går att hitta ute i naturen, så länge det inte växer/ligger nära vägar eller i närheten av områden som besprutas med insektsmedel.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Upp till toppen
Annons: