Annons:
Etikettatt-äga-eremitkräftor
Läst 1657 ggr
WolfFire93
2/13/17, 9:25 PM

WolfFires Eremiter(nya tråden!)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Okej! Så jag gör en ny tråd X3 det börjar bli jobbigt att bläddra igenom alla kommentarer X3 Jag har haft igång lysrampen hela dagen och bytt ut det bruna vattnet, hittat saltet!! Och dem älskar sepia skal :3 <3 Jag har haft ett väldigt jobbigt vinterhalvår men jag hoppas få bukt på allt, jag är jätte lycklig att eremiterna trivs!! Och jätte härliga personer i denna grupp som har stöttat mig genom den svåra tiden<3 tack till er <3 Jag kommer fortsätta uppdatera här och jag hoppas att dem kommer fortsätta trivas <3 En liten bild på akvariet <3

Annons:
WolfFire93
2/13/17, 9:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Har bara haft lysrampen igång, så att det är tillräktigt varmt är nog inget problem ;)

WolfFire93
2/13/17, 9:30 PM
#2

Vi hade 23°C på övervåningen, märkte att den vita värkade stannat på 29°C för vi hade 25°C på nerdervåningen. Men hydometer delen funkar ;) och jag undrar… kan de ha för fuktigt? Jag ska sänka syrestenen då den bubblar lite mycket.

WolfFire93
2/13/17, 9:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Tänkte ju ta med bild också X3

WolfFire93
2/13/17, 9:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Bröt av en bit sepia för jag vet inte om den möglar efter några dagar också.. Dem Älskar det!

WolfFire93
2/13/17, 9:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Jag bytte vattnet och bytte roten till en liten plastväxt, jag hoppas de testar att doppa sig X3

MoaL
2/14/17, 12:52 AM
#6

Vad fint det är! 😍

Så länge de har cirka 25 grader så behöver ni ingen värmelampa. 👍 Om luftfuktigheten ligger på 95% nu så är det för fuktigt, då behövs det lite mer ventilation. Det kan vara extra fuktigt nu för att allting är så nygjort, fuktigheten kan dämpa sig lite efter en tid.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Annons:
WolfFire93
2/14/17, 10:27 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Tack! <3 Eem eeeeehm…. X'D tror jag räkade paja den… Väntar på 2 nya som borde komma denna eller nästa vecka… jag gör så att jag känner på mossan varje dag så att den e fuktig och så marken e fuktig, så får jag vänta på de nya… jag har spejat ner det varje dag.. kanske för ofta? Tempen var stabil på 25 nu under natten utan lysrampen.

WolfFire93
2/14/17, 10:28 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

2 morgonpigga figurer X3

cHorse
4/2/17, 6:20 PM
#9

Vad Härligt crabitat! Där kommer dem nog trivas!

Angående om sepiaskalet möglar så är det inget jag har märkt, och jag haft haft mina i terrariet i typ ett år 🤪

Och termometern är nog inte trasig, den klarar inte att visa mer än 99% luftfuktighet. Jag hade en likadan förut, och blev också förvirrad av det..

Upp till toppen
Annons: