Annons:
Etiketttävlingar-lekar
Läst 2163 ggr
MoaL
7/1/11, 12:01 AM

Månadens eremit

Ja, då testar vi med en fototävling! Glad

Bilder kan postas i denna tråd fram till och med midnatt den 24 juli. Därefter låser jag tråden och startar en omröstningstråd. :)

Tävlingsregler:

  • Varje medlem får delta med EN bild på en eller flera eremitkräftor, och man bör även skriva en presentation om eremitkräftan/-orna som är med på bilden.
  • Fram till och med slutdatumet kan vem som helst posta sitt bidrag till tävlingen. Om du redan har postat en bild men ångrar dig och vill använda någon annan bild, så är det bara att skicka ett PM till mig så tar jag bort det första bidraget och du kan posta den nya bilden.
  • Kom ihåg upphovsrättslagen! Om det inte är du som har tagit fotografiet måste du ha ägarens tillstånd att använda den.

OBS! För att det inte ska bli så rörigt är endast bidrag till tävlingen tillåtna i denna tråd.

Några tips för att lyckas så bra som möjligt i tävlingen är att bilden ska vara skarp och tydlig. Bilden bör inte heller vara för liten. :)

Den som vinner tävlingen vinner äran samt får sin bild och presentation publicerad på EiFs framsida. Glad Om ni tyckte att den här tävlingen var rolig och vill att vi ska fortsätta, så kommer vi i slutet av året att rösta fram Årets eremit, och den vinnaren kommer att få ett litet pris. ^^

Lycka till!

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Annons:
MoaL
7/11/11, 4:02 PM
#1

Kom igen nu, gott folk! Posta er snyggaste eremitbild här i tråden. Skrattande

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

linus 0514
7/15/11, 10:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

sötaste bröllopet med namnlös och namnlös (inte så bra på att komma på namn Tungan ute)  jag har tre stycken c.brevimanus iallafall. en fick inte vara med på bilden . alla är honor . har inte hunnit skriva att jag har köpt en till eremit för jag har varit på semester = till vänster den nyaste

Eremita
7/16/11, 10:05 AM
#3

Söta eremitkräftor:)

linus 0514
7/16/11, 11:56 AM
#4

tack tack :)

Eremita
7/22/11, 2:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Jag hade en ganska dålig bild man ser inte eremitkräftan så braObestämd

Eremita
7/22/11, 2:16 PM
#6

Hon är en C.brevimanus tror jag, hon heter Strössel i alla fall:)

Annons:
MoaL
7/22/11, 8:57 PM
#7

Du får ju använda någon annan bild om du inte är nöjd med den du har skickat in. :) Och jo, din lilla Strössel är en C. brevimanus. ^^ (Bilden måste för övrigt inte vara på en C. brevimanus heller, det får vara på vilken art som helst. Glad)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Giski
7/25/11, 9:32 PM
#8

Synd att tävlingen skulle vara slut bara några dagar innan jag skulle köpa mina eremiter! :(

MoaL
7/25/11, 9:54 PM
#9

#8 Det är lugnt, jag fixar en ny likadan tävling till nästa månad. ^^ Så får man hoppas på lite bättre gensvar då, för endast två bidrag tycker jag allt var lite väl klent med uppmärksamhet. :P

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Giski
7/25/11, 10:02 PM
#10

#9
Det kanske är så att det inte är så många som gillar att fota sina eremiter bara, fast jag kan inte riktigt förstå varför man inte skulle vilja visa upp dem. Jag kan sitta och titta på bilder av eremiter ganska länge utan att bli trött för jag tycker att de är så vackra! :)

MoaL
7/25/11, 10:13 PM
#11

#10 Jag brukar inte fota mina eremiter särskilt ofta eftersom jag inte vill stressa dem i onödan, men jag ÄLSKAR att fotografera dem, även om jag tyvärr har världens tråkigaste bakgrund (vår duschkabin) då det bara är just där man kan få skapliga bilder. :P Jag kan själv sitta och titta på bilder i evigheter, men tyvärr är det så få som postar bilder här, så jag får oftast sitta på HCA och titta på bilder. ^^ Det fungerar det också, men jag skulle uppskatta lite fler bilder här på Eremitkräftor iFokus också. Skrattande

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Giski
7/25/11, 10:24 PM
#12

#11
Ja, jag kan tänka mig att det är kul. Jag brukar ta små fotorundor i skogen ibland och fota saker som jag tycker ser lite intressanta ut så jag kommer nog att lägga upp lite bilder här på eremiterna efter ett tag när de har gjort sig hemmastadda! :)

MoaL
7/25/11, 10:36 PM
#13

Det låter superroligt! Jag ser fram emot alla bilder som kan komma. ^^ Jag tycker själv att det är väldigt roligt att fotografera (ett nöje jag inte har upptäckt förrän på de här senaste åren), men eftersom jag är så snål vägrar jag lägga pengar på att köpa en ordentlig kamera. xD

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Annons:
Giski
7/25/11, 10:54 PM
#14

Men det är du inte ensam om! Jag har en liten rosa kamera som mina pappa har fått genom sitt jobb, men den gör vad den ska så jag känner inget behov att ersätta den än! :)

linus 0514
7/25/11, 10:59 PM
#15

hihihTungan ute nu har jag suttit och hoppat mellan varje inlägg i en halv timme kul att någon skriver!

Giski
7/25/11, 11:03 PM
#16

**#15
**Hihi, ja. Det är alltid roligt med uppdaterade sidor! Men nu ska vi inte prata mer om det för:
"OBS! För att det inte ska bli så rörigt är endast bidrag till tävlingen tillåtna i denna tråd." :)

MoaL
7/25/11, 11:41 PM
#17

#14 Min digitalkamera är helt underbar! När jag är inne på toaletten vill säga, eller någon annanstans där ljuset är fantastiskt bra. :/ Annars blir allt bara senaspgult och suddigt. O.o Mindre skoj, men den duger ändå. ^^ Tillräckligt för att jag inte ska byta ut den i varje fall. :D

#15 Hahaha! Skrattande Kul att du tycker det. ^^ Roligt att du också skriver! ;)

#16 Äsch, det är lugnt - tävlingen når sitt slut om 20 minuter, så tråden på spåra ur nu om den vill. ^^

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: