Annons:
Etikettnytillskott
Läst 1028 ggr
BomanUtanH
11/1/12, 10:39 PM

Äntligen dags för nya eremiter!

Som ni kanske minns gick 2 utav 3 eremiter bort efter en månad. Och eftersom min ända eremitkräfta ser lite ensam ut så har jag ordnat 3st nya vänner till honom som ska hämtas imorgon kväll :)

Denna gången tog jag kontakt med en butik i Lidköping. Herren i kassan nämnde att det var någon där för ett litet tag sedan som också ville ha eremitkräftor. Någon här tro?

Annons:
MoaL
11/3/12, 12:57 AM
#1

Ooh, det låter ju toppen, hur har det gått? Vad för art är det du har köpt nu? Bilder? Tungan ute

Har det gått bra med dem? Verkar de friska?

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

BomanUtanH
11/3/12, 11:16 AM
#2

Jo, det har allt gått bra. Den ena var lite stökig till en början och skulle vara lite elak, men nu har den lugnat ner sig :)

Kör på samma sort som den gamla, alltså perlatus. Bilder ska jag se till att ordna.

Dom verkar friska allihopa. Speciellt två utav dom som har sprungit runt hela kvällen och halva natten :) Den tredje är lite lugnare och tittar mest på när dom andra ställer till galenskap :P

MoaL
11/3/12, 7:47 PM
#3

Hahaha, ja, jordgubbar ställer till med galenskap som ingen annan art jag har träffat tidigare. XD De är riktigt underhållande. Glad Är alla i samma storlek?

Skönt att det inte blev något allvarligt bråk, det är alltid så otäckt. :)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

BomanUtanH
11/3/12, 9:51 PM
#4

Jaaa, i stort sätt. Den gamla är lite mindre, men det är ingen större skillnad i storlek. Jo, underhållande är dom allt. När jag tog mig en titt idag så satt den ena kräftan på en annan. Dom bara satt där och kollade läget tillsammans som ett litet torn :D

MoaL
11/5/12, 3:53 AM
#5

Haha, så brukar mina jordgubbar också göra. Tungan ute Knasbollar. ^^ Man undrar verkligen vad som försiggår i deras tankar när de gör så. Mina brukar också hjälpas åt att försöka hitta en utväg ur akvariumet, så jag måste lägga tunga böcker på glaslocken för att de inte ska lyckas pressa upp dem och klättra ut. O.o

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Upp till toppen
Annons: