Annons:
Etikettbeteende-hälsa-sjukdom
Läst 1725 ggr
MoaL
2013-01-05 13:59

Bråk

Saturnus, min C. compressus som jag har kvar av mina första två eremiter, har alldeles nyligen kommit upp efter ännu en Ömsning, och sedan hon ömsade har en av mina C. brevimanus varit på henne så fort han kommer åt. Jag har fått gå och sära på dem mest hela tiden, och jag begriper inte vad som står på! Det är verkligen irriterande, och framförallt enorm oroande. Saturnus förlorade ett ben under ömsningen, men jag har svårt att tänka mig att det har påverkat den andra eremiten något. Jag begriper inte vad som har tagit åt honom! Jag har aldrig haft några problem med någon av mina brevimanus tidigare, de har varit de allra fredligaste och lugnaste av dem alla, men nu är det som om själve f*n har flugit i honom. :(

Jag har tänkt röja upp i deras crabitat här någon dag och möblera om en aning, så att de får annat att tänka på. Förhoppningsvis lägger han av med sitt hackande då. Stackars lilla Saturnus - hon må ha skinn på näsan, men hon är bara hälften så stor och har just ingen suck mot brevimanusen när han får för sig att bråka. :S

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Annons:
vinteralvan
2013-01-05 15:47
#1

Ojdå, vad jobbigt. Hoppas det lugnar sig efter ommöbleringen.

CicSof
2017-07-25 09:29
#2

Hej. Hur gick det med bråket? Har två lika stora krabbor som plötsligt börjat likadant. Vi separerade dem några dagar för att de skulle lugna sig varpå den ena grävde ner sig, den andra grävde ner sig omedelbart när vi satte tillbaka henne i terrariet. Allt lugnt i ca 3 veckor men inatt dök de båda upp igen och började direkt hålla fast i varandra och göra små lustiga ljud. Det känns som det kanske är något revirbeteende då den ena alltid varit störst och satt de mindre krabborna på plats då och då, men nu har den andra vuxit ikapp och blivit lika stor. Tacksam för lite input från någon som upplevt liknande!

CicSof
2017-07-30 15:58
#3

Hittade precis en av Krabborna utan skal medan mobbaren spatserade iväg med det… Den stackaren som förlorade tog tacksamt emot det jag erbjöd, få se om de kan sluta bråka nu när mobbaren slutligen fick sin vilja igenom…

MoaL
2017-07-30 16:22
#4

#2/3 Ojdå, det lät ju mindre bra. Har du tillräckligt med skal i rätt storlek och form åt dem? 

Det var länge sen jag hade något tjafs från mina, men det händer ju. Har dock inte varit med om att de stulit någon annans skal.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Grodan
2017-09-19 18:25
#5

haha… så jäkla coola djur…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: