Annons:
Etikettövriga-kräftdjur-ex-krabbor
Läst 2234 ggr
MoaL
5/8/13, 7:34 PM

En krabba ska införskaffas.. Tips?

Hej allesammans!
Vi har bestämt oss för att köpa hem en krabba (inte eremit, hör och häpna, utan krabba😉), och helst en landlevande sådan. Jag har ju en Sesarma bidens sedan tidigare som lever och mår som en prins, och han är alldeles fantastiskt charmig. ❤️ Men vi vill alltså ha en till, men en landlevande denna gång.

Vi funderar på en så kallad halloweenkrabba, Gecarcinus quadratus. Är det någon som har koll på vad en sådan brukar kosta?

Har någon något annat tips på förhållandevis lättillgängliga landlevande krabbor som går att få tag på här i Sverige?

Tacksam för svar!

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Annons:
Sleggyman
5/10/13, 5:22 PM
#1

De krabbor jag sett brukar kosta under en 100:- och en del tillochmed under 50:- lappen. För det mesta det inte personalen vad det är för sorts krabba ens så jag har aldrig intresserad mig för dem.

Jag hittade den här sidan om lite info om krabbor och arter

http://www.zoopet.com/forum/archive/index.php/t-92655.html

MoaL
5/16/13, 2:28 PM
#2

Tack så jättemycket för länken! 

Jag tror dessa krabbor är dyrare. Jag googlade och hittade en djuraffär söderut som sålde dem, och deras pris låg någonstans mellan 300-400kr. Jag ska ta reda på vad vår djuraffär kan ta hem dem för, om de finns att köpa in vill säga. ^_^ Det skulle vara riktigt roligt, krabbor är supercharmiga.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Upp till toppen
Annons: