Annons:
Etikettmat-och-vatten
Läst 1130 ggr
MoaL
2013-06-30 21:05

Mums för både mun och näsa!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, mums tyckte eremiterna och åt upp alltihop(!!!), och själv tyckte jag att det luktade fantastiskt. ^^

Jag var nämligen ute och plockade lite växter och serverade färskt till eremiterna. Resten ligger/hänger på torkning nu så att vi har senare i höst/vinter.👍

Nedan blandning är sönderklippta nyponrosblomblad, hallonblad och några sena, kvarvarande syrenblommor. ^^ Jag blandade det sedan med kokosolja och satte in till eremitkräftorna. Enormt populärt! Eremiterna i stora Crabitatet mumsade i sig hela sin stora portion inom en timme.😃

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Annons:
MoaL
2013-06-30 21:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Senapsgul bild på när det serverades. ^^ Saturnus kom genast springande, och inte långt efter var de andra där också.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

MoaL
2013-07-08 23:45
#2

Alltså, jag måste putta upp den här tråden lite och säga att det verkligen rekommenderas! Färsk form var allra mest populär, men torkat fungerar också helt ypperligt. Eremiterna är helt överförtjusta i detta! Jag har även blandat i torkade blåbärsblad, så ännu en ingrediens är tillsatt. 👍

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Grodan
2013-07-19 23:58
#3

#0 Ser ljuvligt ut

#1 "Saturnus kom genast springande"… gah, så rart ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

MoaL
2013-07-22 23:02
#4

#3 Mina eremiter verkade också tycka att det var ljuvligt. 😃 Fast jag tror inte riktigt att de bryr sig om det SER estetiskt tilltalande ut, men vi människor kan ju uppskatta det. ^^ Och Saturnus är ett matvrak, hon tvekar inte om man lägger ned något smaskigt. 😉

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Upp till toppen
Annons: