Annons:
Etikettskal
Läst 2800 ggr
MoaL
10/6/13, 9:40 PM

Köpa snäckskal

Varifrån brukar du köpa skal till dina eremitkräftor? 🙂

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Annons:
Fille K
10/7/13, 7:23 AM
#1

Jag brukade köpa från hermitcrabpatch.com men den här gången insåg jag att frakten var så dyr. Så den här gången beställde jag från schnecken-und-muscheln.de. De hade jättefina skal och frakten var inte fruktasvärd.

MoaL
10/7/13, 10:40 PM
#2

#1 Åh, intressant! Men hur har de mätt skalen? 🙂

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Fille K
10/7/13, 10:48 PM
#3

Jag fick hem dessa idag värkligen jättevackra. De hade mätt de på längden och på skalets öppning.

MoaL
10/7/13, 10:55 PM
#4

Menar du att de har mätt tvärsöver skalet från skalspetsen till ytterkanten av skalöppningen? För jag kan bara se ett mått för varje skal, och det har knappast med skalöppningen att göra. 🙂

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Fille K
10/7/13, 10:58 PM
#5

Kollade du i kategorin efter skal speciellt för eremitkräftor?

MoaL
10/8/13, 7:55 AM
#6

#5 Åh.. Har man sett, vad dum jag är. 😊 Kul, de har skal som jag skulle behöva! Det blir nog att shoppa skal snart. ^^

Vilka skal köpte du? Bild? 🙂

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Annons:
Fille K
10/8/13, 8:15 PM
#7

Tonna dolium S, Achatina fulica M, Pleuroploca trapezium M, Tonna zonata S, Tonna sulcosa M, Pleuroploca tapezium L, Tonna zonata S.

(Hann tyvärr inte ta någon bild idag)

De var iaf väldig trevliga i brevet. De hade iaf lärt sig att skriva "Tack så mycket!"🙂.

inthegame
11/10/13, 6:09 PM
#8

#1 Vad var frakten där då? Väldigt vackra skal. Tillkommer tull och sånt? Jag ska snart starta upp med eremitkräftor. Så läser på och kollar upp saker med stort intressé redan nu😃

MVH: En djurälskande ClaraSol 
54 liter sällskap      10 Liter körsbärsräkor
25 liter Kampfisk    2 Sibiriska dvärghamstrar<3

 

Upp till toppen
Annons: