Annons:
Etikettnytillskott
Läst 1013 ggr
[ntmee]
2013-11-03 09:23

Toker och butter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är vi:) jag har inhandlat två rugosus kräftor. Där jag köpte dem sa att de var de bästa nybörjar kräftorna men jag hade för mig att så inte var fallet;) kom hem och insåg att de var de svårare. Ena grävde mer sig genast och såg allmänt förbannad ut, därav namnet butter. Den andra låg ihop krypen i sitt skal och vägrade flytta på sig alls, tillsist såg jag att han ömsat. Så han fick namnet blyger. Sen har ha börjat röra sig mer och mer men gräver ner sig ca varannan dag så nu mera heter han Toker. På bilden ser ni Toker

Annons:
MoaL
2013-11-06 00:14
#1

Vilken lite sötnos! :D

Jo precis, rugosus är inte "den bästa" nybörjararten, men däremot verkar det vara en art som grossisten lätt får tag på. :) 

Har Butter varit nedgrävd hela tiden? (Inga bilder på honom med andra ord? :P )

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[ntmee]
2013-11-08 19:35
#2

jo han grävde ner sig så fort han kom hem och har inte visat sig sen dess.

Toker gräver ner sig/försvinner ut synhåll ca varannan dag. Dock har han börjat gömma sig i en halva kokosnöt(han älskar kokosnötskött)

Toker hade dessutom ömsat efter 2dagar (icke nedgrävd på hela tiden)då hade han legat stilla sen han kom hem. Har dock inte sett honom bada ännu men han "duttar" antenn/känselspröt i badet ibland.

Han verkar trivas iaf

Har svårt att se svaren jag får här, får bara mail att de kommit men när jag klickar på inlägget finns inget så det kan ta tid.

Finns ngn fbgrupp tro?

Upp till toppen
Annons: