Annons:
Etikettpresentation-av-medlemmar-och-eremitkräftor
Läst 832 ggr
ceci86
12/20/13, 12:35 AM

Hyperion

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej igen till alla er på iFokus!

Jag är en gammal användare som bestämde sig för att börja fräscht med nytt användarnamn. Jag kom på posta efter så länge för att idag har Hyperion fått en nöt!

Hon ville absolut inte släppa den och gick fram och tillbaka i terrariet tills hon hittade ett bra gömställe. Jag ville bara visa henne till er :)

hon är nästan 4 år gammal och hon har vuxit jättemycket. På grund av flytt så har jag inte hittat hennes första skal än men jag ska ta en bild när jag gör det. :)

Annons:
Sleggyman
12/20/13, 5:44 AM
#1

En stor tjej 🙂

ceci86
12/20/13, 9:20 AM
#2

Ja hon har vuxit jättemycket under de senaste månaderna. Hon gick länge utan att växa. Det verkar som hon växer när hon känner att hon kan byta skal. Min pappa köpte ett stort skal av en modell som hon gillar, sedan dess har hon vuxit ganska mycket efter varje Ömsning. Jag vet inte om det är därför, hennes första skal hade bara cirka 1 cm öppning 😃

MoaL
12/30/13, 1:45 AM
#3

Vilken charmig tös! 😃 Vad är det för slags nöt? 

Vad gäller tillväxten så handlar det nog mest om att de ibland får "tillväxtspurter". Ibland har inte mina vuxit märkbart efter en Ömsning, medan man andra gånger kan tro att det är en helt annan eremit för att den har vuxit så mycket. ^^ Det är alltid roligt att se att de trivs och växer, så stort grattis! 🙂

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

ceci86
12/31/13, 10:21 AM
#4

Tack :) jag kom faktiskt på igår att jag har haft henne i 5 år. Hon var redan lite större än de andra på affären när jag skaffade henne så hon var nog 2-3 år gammal när jag köpte henne. Jag räknar enligt hur långt jag har varit med min sambo och jag hade inte räknat 2013 av någon anledning xD

Hon har fått ett nytt hem nu, ett terrarium på 80 cm. Jag har dock inte löst problemet med sanden än. Hennes terrarium sitter på en möbel med hjul för att kunna flytta den och det ska inte vara för tungt. Just nu har hon 20 cm sandhög på en sida och ett par cm på andra sidan. Jag ska se om jag kan lägga till på andra sidan också så att hon kan välja var hon vill ömsa. Jag kan skicka en bild på hennes "Krabbitat" xD när jag är klar med den :

Hon rymmer! hon har redan rymt 3-4 gånger. Den sista vet jag inte hur hon gjorde det. Jag väcktes av henne gående i korridoren. Konstigt nog, ignorerade katten henne helt. Inte att hon är rädd för honom, men det var ganska roligt. Jag hoppas jag ska kunna skaffa en vän åt henne men jag har lovat mig själv att jag ska bara ta emot omplaceringar. Vi får se :)

Sleggyman
12/31/13, 2:21 PM
#5

Hehe dom är mästare på att rymma. Jag vaknade att min eremit Max traskade omkring i sängen. Den killen var inte liten heller, som en knytnäve stor var hans skal och det var lite för litet med😉 ( Det här var för en ca: 20 år sedan)

Upp till toppen
Annons: