Annons:
Etikettmat-och-vatten
Läst 1498 ggr
MoaL
12/30/13, 6:46 PM

Grönmusslor!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vill bara tipsa om denna för eremitkräftorna delikatess som jag - möjligen något sent kanske, men ändock - fann i lösviktsfrysdisken bredvid de hela räkorna: Grönmusslor!
Till mitt försvar måste jag säga att de faktiskt inte har haft några musslor överhuvudtaget bredvid räkorna tidigare, så jag som är hyfsat virrig har därmed inte ens känt till deras existens. 😛

Hur praktiskt som helst ju, med "matskål" och allt. 😃 Jag brukar köpa hem några stycken och in med dem i frysen. Sedan tar jag fram en mussla per crabitat (mina eremiter brukar samsas rätt bra, så jag behöver sällan stoppa ned ett överflöd för att undvika slagsmål), låter dem tina och sedan in med dem till de små matvraken. ^^

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Annons:
MoaL
12/30/13, 6:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Och här är Saturnus on her way. 👍

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Sleggyman
12/31/13, 2:25 PM
#2

Jo musslor och räkor är favorit mat för mina saltisar med. Det sjuka är att ca 2 sec efter jag stoppat ner maten underytan så kommer alla 3 springandes som galningar ( plus en massa andra djur såklart ) Dom små monstren har galet bra luktsinne.😃

MoaL
1/11/14, 2:17 AM
#3

#2 Jo, det är då ett som är säkert! Ibland är det total stiltje i mina crabitat, men så fort man stoppar ned någon äppelklyfta eller färsk kokos eller liknande så börjar antennerna veva och ögon kika fram, och sedan är det full rulle. 😃

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Upp till toppen
Annons: