Annons:
Etikettatt-äga-eremitkräftor
Läst 824 ggr
Teateranka
2014-05-13 23:02

Borta över helgen?

Hej!

Funderar på att skaffa eremitkräftor, har haft det för många år sedan när jag var liten och skulle vilja prova igen. (Har dock förstått efter vad jag läst här på sidan att vi inte skötte om dem på rätt sätt och fick alldeles för lite information från djuraffären om hur vi skulle ta hand om dem =(. )

Men för att allt ska bli rätt den här gången har jag en fråga för att avgöra om jag är en lämplig kräftägare.

Hur länge klarar sig kräftorna ensamma?
Om man har en luftfuktare så det inte blir för torrt, fyller på med färskt Vatten och ny mat klarar de sig då över helgen om man inte är hemma?

Jag är nämligen borta på helgen då och då, gör det mig till en olämplig kräftägare? 

Tacksam för svar

Mvh

Åsa

Annons:
MoaL
2014-05-14 17:31
#1

Hej och välkommen hit!
Djuraffärer ger fortfarande för lite eller/och felaktig information om eremitkräftor, men förhoppningsvis ändrar det sig till det bättre med tiden. 🙂

Om du kan se till att de har lämplig fuktighet och värme, samt mat och Vatten över helgen, så är det inga problem att lämna dem ensamma. 👍 Se bara till att välja mat som inte börjar mögla på en gång (vilket är typiskt många frukter). Och glöm inte bort att eremitsäkra locket så att de inte kan klättra ut. ^^

Att lämna dem någon helg då och då gör dig alltså inte till en olämplig eremitkräftägare. 🙂

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Teateranka
2014-05-14 19:38
#2

Hej!

Va bra, tack för svaret =)

Upp till toppen
Annons: