Annons:
Etikettpresentation-av-medlemmar-och-eremitkräftor
Läst 1714 ggr
[zombiepancake]
2015-04-27 17:51

Ny här, mina krabbor och akvarium :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Hejhej :) 

Är ny på forumet och tänkte dela med mig lite av mitt akvarium och krabbor (hoppas jag valde rätt kategori för mitt inlägg nu).

Jag har 3 stycken violas :)

Är glad att jag hittade ett svenskt forum!

Annons:
MoaL
2015-05-12 22:31
#1

Hej och välkommen hit! Vad roligt med bilder! Jättefint crabitat, det ser väldigt trivsamt ut för dina små. 👍 Hur länge har du haft dem?

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

zombiepancake
2016-08-07 21:49
#2

Oj, det var ett tag sen jag var inne här. Bättre sent än aldrig antar jag! 👍

Jag har haft dem ungefär fem år nu, och de bor tillsammans med ett gäng gråsuggor 🙂En av krabborna la ägg nu i veckan så det är fullt upp med att försöka få dem att överleva… xD  vore kul om någon här har erfarenhet av detta?

MoaL
2016-12-27 20:05
#3

#2 Det är inte vanligt att eremitkräftor parar sig i fångenskap, så fantastiskt jobbat! Jag hade C. rugosus som parade sig och kläckte äggen i saltvattenskålen ett år,  men kort därefter gick den ena av paret bort. :/ Jag lyckades tyvärr bara hålla larverna vid liv en  mycket begränsad tid.

Hur har det gått för dig?

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

zombiepancake
2016-12-29 16:37
#4

Har haft larver i saltvattenskålen en gång i månaden  sedan i våras. Får en del av dem till att överleva cirka två veckor men sen droppar de av ganska snabbt :/. Har lite  kommit till den punkten nu att jag inte vet riktigt vad jag kan göra bättre utan att skaffa ny utrustning… får väl bli ett framtidsprojekt kanske :)

MoaL
2017-01-03 22:09
#5

#4 Wow, häftigt! Aktiva eremiter du har. 😃 Jag tror det var drygt två veckor jag också lyckades hålla liv i larver, men det var så länge sen så jag minns inte exakt hur länge det var.

Det krävs nog en del utrustning, ja. Det finns någon tråd på HCA där nån fick dem att ömsa alla steg och bli små landlevande eremiter, kan leta fram den tråden nån dag. 👍Riktigt häftigt faktiskt, men det är ju en hel del jobb. 🙂

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Upp till toppen
Annons: