Annons:
Etikettboende-och-inredning
Läst 892 ggr
Sleggyman
7/13/15, 8:37 PM

Nytt saltvattens crabiat

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftre ett par år så är det dax att starta ett litet 59liters saltvattens kar bara för eremiter och lite räkor. Det går i uppstart än så länge med min älsta eremit och den är mest jävligaste mot de andra får bo ensam där inne nu medans uppstarten håller på. Han bodde förut i ett litet 20 liters kar med en mantisräka på 6cm i över 1 år, men senaste veckorna så har de bråkat.
Eremiten är riktigt agressiv när något är nära hans sovplats som var presis där mantis räkan såklart grävt ett nytt bo.
Problemet är att en mantis räka spöar skiten ur det mesta och har nu dängt upp eremiten så han förlorat sin stora klo och ett och halvt ben i striderna. Ingen fara de växer ut efter nästa Ömsning. Han var totalt sönder utan ben och klor när jag köpte honom och det fixade han på 1 ömsning 😉

Planen är nu att göra iordning min sump på 80L i stora karen så ska han få flytta dit och vara kung i sitt eget rike. Jag har inte hjärta att ge bort honom, han är den första eremiten jag köpt för 5 år sedan. Han funkar inte med andra eremiter utan försöker alltid döda de små eremiterna och större eremiter spöar honom rejält. Rätt envist liten kille 😃 

Akvariet är det bara levande sten och några koraller som följt med stenen och skräp belysning som jag rotat fram ur förrådet. Jag kommer uppgradera det när jag får skåpet som allt ska stå på.

Annons:
Upp till toppen
Annons: