Annons:
Etikettatt-bygga-eget-akvarium-terrarium
Läst 1115 ggr
Martin markgren yngman
4/3/16, 6:34 PM

Boende

Jag funderar på att skaffa ungefär 3 eremitkräftor men jag är helt oerfaren jag har kollat på massa sidor om vad dem behöver men jag skulle vilja veta om det är något mer som dem kan behöva som sol lampa? Elr vad som är det minsta är på akvariet? Skulle hjärna vilja veta så mycket som möjligt

Annons:
MoaL
4/6/16, 1:52 PM
#1

Ju större desto bättre, för eremitkräftor är aktiva både ovan och under jord. :) Hur stort funderar du på att skaffa? Ja, de behöver en värmelampa. :)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Martin markgren yngman
4/7/16, 2:31 PM
#2

Ska man ha både sol lampa och värme platta?

Martin markgren yngman
4/7/16, 2:32 PM
#3

Akvariet är på 200 liter.. Är det för litet för tre eremiter?

Martin markgren yngman
4/7/16, 6:03 PM
#4

Och hur mäter man en eremitkräfta är det på höjden elr chansar man bara genom skalet?

MoaL
4/9/16, 6:00 PM
#5

Nej, det räcker med värmelampa.

200 liter funkar jättebra till tre eremitkräftor. 🙂

Vad menar du att du vill mäta? Skalstorleken eller storleken på själva eremitkräftan?

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Martin markgren yngman
4/10/16, 12:21 PM
#6

Hur man mäter eremitkräftorna menar jag

Annons:
MoaL
4/10/16, 3:08 PM
#7

Storleken på en eremitkräfta mäter man med hjälp av ett så kallat "hermit crab sizing chart" (länken borde fungera, men jag har inte office så jag kan inte kolla den just nu) som man skriver ut. 🙂 Det handlar alltså om att mäta deras benspann när de står helt avslappnat på papperet. Det bästa är att plasta in papperet när man har skrivit ut det eftersom eremitkräftorna lätt kan råka förstöra det. 😉

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Martin markgren yngman
4/10/16, 3:16 PM
#8

Tackar

MoaL
4/26/16, 12:14 AM
#9

Hur går det med eremitplanerna? 🙂

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Upp till toppen
Annons: