Annons:
Etikettatt-äga-eremitkräftor
Läst 1005 ggr
MoaL
12/27/16, 5:54 AM

Vad har ni?

Jag är så nyfiken på vad ni har för eremitkräftor eller krabbor i dagsläget? 🙂

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Annons:
WolfFire93
1/8/17, 2:24 PM
#1

Har 2 purple claw(ska skaffa fler när dem funkar som dem ska och börjar byta skal) Hade nyss vampyrkrabbor också, blir nog nya och 1.5år(först ny hundvalp, efter det nya akvarium, och sist nya krabbakvarium <3) Ville skaffa halloween krabba men fick vampyrer XD men kommer nog skaffa båda sen för vampyrerna var coola + dem kan få bäbisar <3 <3 (så istället för viltfångade så skaffar jag nog avlade)

MoaL
1/9/17, 1:10 AM
#2

Med purple claw, menar du C. clypeatus eller någon annan art då? Har du en bild på dina eremitkräftor?🙂

Oh, vampyrkrabbor är så fina. 😍 Har en själv och vill gärna ha fler.👍

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

WolfFire93
1/9/17, 1:32 PM
#3

Ja vampyrerna värkade trivas i grupp dem också :D Ja det är den arten jag har ^^ ska se om dem vill vara med på kort…

WolfFire93
1/9/17, 1:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4
WolfFire93
1/9/17, 1:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5
WolfFire93
1/9/17, 1:51 PM
#6

Dem bor på cocosfiber just nu med mossa och klätter saker, vill dem hällre vara på sand?

Annons:
WolfFire93
1/9/17, 2:04 PM
#7

** fast det är faktiskt en blandning av: kokosfiber, sand, runda stenar och snäck kross. :) det borde väll vara okej? Eller måste dem gå på ren sand?

MoaL
1/11/17, 12:16 AM
#8

Du har två olika arter av eremitkräftor. 😉 #4 ser det ut att vara en C. brevimanus, och i #5 ser du ut att ha en C. violascens. Jag skulle dock behöva bättre bilder på antenner, ögon och klorna framifrån för att säga med större säkerhet.

Man brukar säga att det bästa substratet till eremitkräftor är en blandning av en del mull till fem delar sand, så med andra ord fem gånger mer sand än mull. Bästa sanden till bra pris går att köpa på Jula; filtersand. Bottensubstratet ska också vara minst femton centimeter djupt. Nu är dina eremiter fortfarande så små att det inte gör något om det är lite grundare, men eftersom man ska ändra runt så lite som möjligt är det bäst att göra det ordentligt på en gång. 😃 Du får gärna starta en ny tråd och posta bilder på ditt crabitat där. 👍

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

WolfFire93
1/11/17, 11:28 PM
#9

Startade en ny tråd nu med lite bilder X3

cHorse
2/5/17, 2:55 PM
#10

Jag har två terrarium just nu, ett med tre viola, och det andra med tre ruggies + en clypeatus :)

MoaL
2/8/17, 6:51 PM
#11

#10 Så roligt! Du får gärna starta en tråd och posta lite bilder och sånt. 😃 Hur länge har du haft dem?

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Upp till toppen
Annons: