Annons:
Etikettarter-artbestämning
Läst 957 ggr
WolfFire93
1/9/17, 2:17 PM

Kan olika arter bo ihop?

Jag hade vampyrkrabborna och eremiterna tillsammans för dem brydde sig inte om varandra, dock blev det mögligt i deras terrarium när jag var sjuk då de andra i familjen fick hjälpa mig. Och jag förlorade krabborna :'( Hade planerat att flytta ut eremiterna till eget efter att dem funkar som dem ska(planerar nya krabbor till det som dem var i nu också). Men, när de ska få nya kompisar sen- måste jag skaffa samma art? Dem hade en hel del arter på listan bla. Strawberry? Så skulle flera arter kunna trivas ihop eller dödar dem varandra? :) (Testar inte hej vilt utan, det testades försiktigt och under uppsyn i flera timmar, som med hamstrar ;))

Annons:
MoaL
1/10/17, 11:55 PM
#1

Det brukar gå bra att sätta ihop olika arter, men de är olika och har olika egenskaper. Vissa är extremt aktiva och framåt, andra är lugnare och mer tillbakadragna. Sedan kan vissa arter kräva mer värme/luftfuktighet utan några större fluktuationer, medan andra är mindre känsliga, och då måste man se till att hålla dem så som den känsligare arten kräver. 🙂

Sen får man aldrig glömma att eremitkräftor lätt blir sjuka av stress, så man får inte göra misstaget att introducera nya eremiter särskilt ofta. Det lärde jag mig den hårda vägen. 😕

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

WolfFire93
1/11/17, 11:30 PM
#2

Yay XD då kommer jag skaffa lite olika (på samma gång då om typ 0.5-1år) Vill veta att jag klarar dessa först ;)

cHorse
2/5/17, 2:59 PM
#3

Jag har två olika artier tillsammans, tre c.rugosus och en c.clypeatus. Dem fungerar bra ihop. Jag har märkt att min clypeatus inte "umgås" med dem andra så mycket tyvärr, men dem har aldrig bråkat mer än lite småtjafs :)

WolfFire93
2/7/17, 3:33 PM
#4

Åh vad kul :D den kanske vill ha en till av samma sort? :3 mina hade middag och oftast 1 promenad tillsammans, annars var de väldigt olika :3

Upp till toppen
Annons: