Annons:
Etikettbeteende-hälsa-sjukdom
Läst 1231 ggr
cHorse
4/4/17, 8:06 PM

Mina violor fick ägg!

När jag städade mina terrarium i söndags hittade jag till min förvåning yngel i saltvattenpoolen! Jag blev minst sagt chockad, då kräftorna (C. violascens) jag har i det terrariumet är ganska små. Tyvärr var jag ju inte alls förberedd på detta, så jag hade ingen möjlighet att ta hand om dem små. Men nu vet jag ju att dem trivs i alla fall :D

Nu sitter jag och läser på allt jag kan för att kunna förbereda mig till nästa gång. Vore intressant att se om man kan lyckas få upp dem på land!

Någon annan som fått ägg, eller till och med försökt föda upp yngel någon gång? :)

Jag har tre kräftor i terrariumet, en hane och två ej könsbestämda. Jag tror att det var Splinter, på bild nedanför som bar äggen.

Annons:
MoaL
4/26/17, 8:47 PM
#1

Det är den härligaste och bästa bekräftelsen man kan få! Jag har haft det en gång, från ett par kärlekskranka C. rugosus. 😊 Jag var också helt oförberedd, men jag gjorde mitt bästa ändå. Fast det lyckades tyvärr inte och sen gick den ena av paret och dog, så jag fick ingen ny chans. 😮 Jag vet faktiskt folk i nåt annat land som har lyckats, det finns nån tråd på HCA om det. Men det är ett jäkla jobb! 👍

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Upp till toppen
Annons: