Annons:
Etikettömsning
Läst 1360 ggr
Hermy
2017-10-30 10:04

Ömsar alla tre eller har de dött?

Mina 2 rogosus grävde ner sig i samband med att jag skaffade en violasens (stl större än de andra två). Även denna grävde ner sig efter några dagar. Hur stor chans är det att alla bestämde sig för att ömsa samtidigt? De har nu (30/10) varit under sanden i ca 1 månad och 1-2 veckor. Man undrar ju om de lever överhuvudtaget. Inte så trevligt om de nu ligger och ruttnar, men vill ju inte riskera nåt genom att rota runt, om någon el alla faktiskt ömsar. Hur skulle ni gjort? Tyckte inte det varken åt el drack mer innan nergrävningen, snarare tvärtom. En annan fråga om ömening; gräver de runt mkt under sanden för att hitta ett bra ställe, eller gröver de sig till botten direkt? Det var ett väldigt krafsade och gnisslande i början innan det blev knäpptyst.

Annons:
CicSof
2017-10-31 15:32
#1

Hej! Vi har 5 st och de brukar ömsa 3 och 2 i taget (alltid samma grupperingar, de tre minsta tillsammans och de två största tillsammans). En gång ömsade alla på en gång. De brukar ha perioder som alla är livade och sen perioder då alla är ganska lugna. :) Sist vi bytte sand och ändrade lite i terrariet blev det full action på allihop nån månad efter, de verkade gilla förändringen men så hade vi ju tajmat så alla var nyligen klara med Ömsning.

Hermy
2017-10-31 18:19
#2

Då kan jag vara lite lugn då:) Inatt hade faktiskt den ena av de små kommit upp. Hur vida den är ömsad el ej återstår att se, väldigt skygg och sitter inne i ett kokosnötshus. Vågar inte plocka upp den för att titta, om det skulle vara stressande för den nu. Inte ätit än vad jag kan se.

Upp till toppen
Annons: