Annons:
Etikettmat-och-vatten
Läst 1434 ggr
MoaL
4/30/18, 2:27 AM

Roligt med matlagning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår och idag har jag roat mig med att göra lite fodermixar till eremiterna. Ica maxi hade dessutom äntligen fått in ekologisk mango, så nu har jag skurit upp och torkat två mango också. Till errarna egentligen, men jag är där och nallar lite själv också. 😅 Allt är naturligtvis ekologiskt för att inte riskera några insektsgifter. Fodermix 1 innehåller gröna och röda linser, röd quinoa, psylliumfrön, hampafrön, pumpafrön och solrosfrön. Fodermix 2 innehåller kokosflingor, sesamfrön, chiafrön, gammarus och chlorellapulver. Jag har också precis torkat mango, rödbetor, morötter och röd och gul paprika i torken, och längtar ihjäl mig efter varmare väder så det kommer upp lite nässlor och maskrosor och sånt. 😍 Nästa gång jag far in till stan ska jag förbi hälsokosten och köpa lite gotta åt dem där också, för jag hade slut på vissa ingredienser som bipollen och spirulina. Jag tycker egentligen att matlagning är riktigt tråkigt, men när det är till djuren blir det plötsligt kul. Synd bara att eremitkräftor äter så små mängder. 😂

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Annons:
MoaL
4/30/18, 2:27 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Fodermix 2

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

MoaL
4/30/18, 2:31 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#2

Lite gotta i torken.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

MoaL
4/30/18, 2:34 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Kvällens servering. Det kladdiga är Honung, det beiga pulvret är en mineralmix från thcp. 😊

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Grodan
5/15/18, 4:16 PM
#4

Det här är en av de jobbigaste sakerna med e-kräftor. All denna konstiga mat… lol

Hur är deras bordsskick? Skulle vilja se lite äta-din-fina-mat-videos…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

MoaL
5/18/18, 11:28 PM
#5

#4 Haha den är inte alls konstig! 😂 Inte svårare än att blanda egen musmat. 👍

Bordsskicket är antingen eller. Antingen petar de knappt i maten, eller så är de riktiga grisar, haha! Har tyvärr ingen video på när de äter, men ska leta upp nån bild.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

MoaL
5/18/18, 11:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Här sitter min största som ett knas och äter. Vet inte varför han tyckte att den ställningen var bekväm just då, men var såklart tvungen att fota. :P

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Annons:
MoaL
5/18/18, 11:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Här är en jättegammal bild för nått år sen när jag fortfarande hade de gamla vattenskålarna (som var för små).

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

MoaL
5/19/18, 1:51 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Absolut pinfärsk bild på min jumbo när jag satte ned matskålen med fräsch mat. Jag slår vad om att han är ute efter kokosen. 😁🌴

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Grodan
5/20/18, 6:34 AM
#9

Gaaaaaaaah, de är ju bara så dj*vla söta! ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: