Annons:
Etikettvattenlevande-eremitkräftor
Läst 2356 ggr
sallad
6/20/12, 6:16 PM

Vattenlevande eremiter!

Hej! Jag hittade en farligt söt bräckvattens eremit, den heter clibanarius africanus på latin. Den lever alltså i bräckvatten, vilket är grymt mycket enklare än saltvatten! Jag ska smyga hem ett 60L akvarium, Pappa får finna sig att jag köper ett. Jag har utrustning och så. Dom kostade 100:- eller nått sånt på akvarielagret, och ett beg kar kan jag få för 75:- spänn :3 Hittade lite fakta om den.. http://www.diskusmann.de/steckbriefe/krebse/clibanarius_africanus.htm //Rasmus

-Rasmus 🌈

Annons:
sallad
6/20/12, 6:39 PM
#1

-Rasmus 🌈

MoaL
6/24/12, 8:04 AM
#2

Åhh, vilka små sötnosar! Skrattande Är de svåra att få tag på? Vet du ungefär vad priset brukar ligga på?

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

sallad
6/24/12, 9:32 AM
#3

Akvarielagret (i stockholm) hade inne för 100kr. Jag tror jag kan få tag på sådana här i Luleå också :) Akvarielagret hade tagit in från en tysk grossist vid namn Glaser och Akvariecenter (tror jag) tar in därifrån också :)

-Rasmus 🌈

MoaL
7/5/12, 8:37 PM
#4

Det var ju då inte alls dyrt. :) Himla söta småttingar i alla fall. Jag brukar alltid beundra saltvatteneremiterna i djuraffärernas saltvattenakvarium, men några bräckvatteneremiter har jag aldrig sett. Jag visste inte ens att det fann, haha. :P Fast då är jag inte så insatt i akvariedjur heller. ^^

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Upp till toppen
Annons: