Annons:
Etikettbilder-videor
Läst 1054 ggr
MoaL
2013-06-12 05:49

Nyömsade, matglada eremitkräftor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det äntligen lite mer liv i stora Crabitatet! Både Saturnus och en av mina brevimanus har kommit upp och sällskapar nu med Boden (min clypeatus) och min lilla rugosus. Saturnus är hur piggelin och fräsch som helst, så hon har ömsat helt utan problem. Brevimanusen har förlorat ett ben, så det lär väl inte dröja många månader innan han ömsar igen. 👍

Jag har precis stoppat in en ny laddning maskrosor åt mina små troll, och Saturnus började äta medan jag fortfarande höll i maskrosen. Hon är så FIN!!! Ursäkta, jag är bara så glad att hon lever och mår bra, min lilla favorittjej. 😃😍

Jag lyckades få ett par foton på henne innan hon tyckte att jag blev lite väl otäck, så här är hon. Nyömsad och fin, och helt galen i sin maskros. ❤️

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Annons:
MoaL
2013-06-12 05:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här började hon bli lite kamerablyg, så innan hon trillade ned därifrån knäppte jag av och tog bort kameran. Om ni tittar noga på munnen så ser ni att hon ändå fortsätter äta, haha! 😂

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Callele
2013-06-12 23:17
#2

Vad skönt att den här ömsningsperioden är över! Vad tror du de skulle tycka om olika doftpelargoner? Det finns i olika dofter och de är även ätbara för oss. Har dock aldrig smakat. Men kan kanske vara nåt att lyxa till det med om det nu inte finns nåt som eremitkräftor inte mår bra av i dem?

MoaL
2013-06-28 00:13
#3

Eremitkräftor kan säkert äta dem, så länge de inte är giftiga på något sätt - och såklart inte besprutade. Jag är dock alltid försiktig med att prova nytt, vill inte riskera mina älsklingar. ^^

Vi har i alla fall även provat syrenblommor och nyponrosblad här hemma, och det går åt som smör i solsken!! Helt sanslöst vad de kan stoppa i sig! Min sambo är inte lika lycklig dock, han är allergisk och det börjar klia i halsen på honom när jag drar in blommor. Han får tåla lite säger jag bara, hård och kallhjärtad som jag är.😃🤪

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Upp till toppen
Annons: