Eremitkräftor iFokus

Eremitkräftor

Etikettallmänt
Läst 519 ggr
Glitterregn
0

Mässor, butik

Verkar inte vara så mycket aktivitet här tyvärr, men jag frågar ändå. Finns eremiter vanligen på reptilmässor, eller får man hitta någon i för hand och boka? Har letat på bla terrariedjur.se men finns ingenting till salu. Inte heller om man googlar. Eventuellt någon butik i mellersta Sverige om någon har tips. Tack

MoaL
0

Hej!
Nej, jag är rätt ensam här nu tyvärr. Den mesta aktiviteten hittar man i internationella grupper på facebook och dylikt, men jag tittar in här med jämna mellanrum och det går alltid att kontakta mig både här, på facebook och på instagram om man behöver hjälp. :)

Ibland finns eremitkräftor på reptilmässor, men annars är det via djuraffär som gäller. Alex reptiler brukade sälja tidigare och det går ju att fråga om det går att beställa via honom fortfarande, men de har nyligen bytt namn till Akvariehallen och säljer huvudsakligen akvarierelaterade saker och djur nu.

https://www.akvariehallen.se/

Men annars kan du fråga på någon djuraffär om grossisten har eremitkräftor hemma. Se bara till att ha allt igång och redo innan du köper hem djuren då de ofta kan vara i rätt dåligt skick och behöver stressa av, dricka, äta och ömsa när de kommer. :)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor