Ömsar igen, igen…
Krabbis kom upp 2 dagar innan vi skulle iväg på semester, så vi han lämna iväg honom på ”barnpassning”. Han har då varit 1 månad ovan, 1 månad under, 1 månad ovan, 1
Månad under i vårt hem. Sen har det gått 3,5v, han har har jättekul med sitt nya hamsterhjul han fick av mig i present för att vi lämnade bort honom. Tror ni inte han gräver ned sig igen på klockan 4 veckor igen, 2 dagar innan jag ska hämta hem honom. Vad är oddsen?
Är detta vanligt förekommande med så frekventa ömsningar och att det är så regelbundet som det varit hittills?
#0: det kan vara att "krabbis" är stressad har han bytt akvarium eller? för då kan det vara att han är stressad över flytten?eller så kan det vara att det är för varmt i akvariet och då gräver han ner sig för att svalka sig?
#1: har funderat över det också, men han är verkligen på pricken 4veckor åt gången uppe/nere. Och när han är uppe så är han livlig på natten, nedgrävd/chillar på dagen. Känns inte som han är stressad, då borde han grävt ned sig i början av flytten, inte efter 4 veckor? Samma när han flyttade hem hos oss?
#2: då skulle det kunna bro på att det är för varmt på dagarna för det är ju varmt utomhus nu på sommaren så då kan det påverka värmen i terarriet så kolla att du har bra värden och om du har värmekablar kan du stänga av de för tillfället det har vi gjort och det funkar bra!
#3: Inte för varmt, bra förhållanden. Får se när han behagar komma upp igen helt enkelt. Min teori är att han haft för litet skal i det vilda och har några ömsningar att ta igen? Och att han kanske får mer mat nu än förut? 🙈