Omplacering Stockholm
Hej,
jag har inte varit här inne på väldigt länge men nu behöver jag hitta ett nytt hem åt min sista viola.
Den blev ensam kvar efter att hans 2 rugosus-kompisar inte kom upp igen efter att ha grävt ner sig och jag tycker väldigt synd om den.
Vill inte börja om och köpa sällskap åt den utan jag vill gärna hitta nån som både har erfarenhet av eremiter och kräftor som går ihop med just violas.
Det finns ett komplett inrett terrarium på 63x44x50 med sand/kokosmull, mangrove-rötter, olika gömställen, plastväxter, matskål, söt- och saltvattenbad, hygrometer och värmelampa.
Själva eremitkräftan av obestämd kön har växt sig stor och har hängd med oss under många år, den är pigg och ömsar utan några problem och har som sagt delat husrum med både violas och rugosus.
Finns ett gäng större skal som har provats men än så länge har den alltid bytt tillbaka till det gamla.
Vill nån ha enbart kräftan går det oxå bra, jag kan tänka mig att skänka bort den mot löftet att den får ett fint nytt hem och tas omhand väl.
Allt tillbehör säljes för 1000kr och vi finns i södra Stockholm.
Vi har haft eremiter i över 10 år och under den tiden har jag samlat på mig ett stort lager av skal i alla möjliga former och storlekar. Om nån skulle behöva skal så är det bara att höra av sig, kanske jag har nåt som kan passa.
Håller tummarna att mån vill ge den ett nytt fint hem!
/Carolin
Så fin och välskött. Hoppas du hittar ett bra hem till den.
Har den något namn?
#0: Hej!
Även om ditt inlägg är gammalt undrar jag om du fortfarande söker hem till din vackra viola, eller har skal/utrustning du vill bli av med? Jag kan tänka mig köpa det du inte längre behöver!
Vh, Puff