Kommer den att dö
Min ena kräfta är färdigömsad men den andra håller fortfarande på men den gör det i ett kokos nöts hus. Jag har inga andra skal för de de har att byta till hatar de så ska köpa nya. Då vill den som är färdigömsad byta till skalet som den andra har så den kröp in till den men jag märkte i förväg så jag tog ut den färdigömsad som inte han byta och la in dens skal till den men nu är jag rädd att den blev så stressad av denna incident att den kanske dör bör jag vara orolig😬☹️
Här är en bild på den ömsande kräftan är den död😰
Har även täckt för så inte något ljus kommer in och att den andra kräftan inte kommer in
Hej Vilma!
Jag kan inte se några bilder, men en ömsande eremitkräfta rör sig inte mycket och du ska undvika att störa den. Har den sitt exoskelett nära så att den kan äta upp det?
Vad har du gjort av de båda eremitkräftorna nu? Var den andra utan skal?
Försök gärna posta bilderna en gång till. :)
Jag vill även gärna hjälpa dig att fixa i ordning ditt crabitat så att du minimerar risken för att detta händer igen. Hur ser ditt crabitat ut nu? Vad har du för substrat och hur djupt är det? Vad har du för temperatur och luftfuktighet? Har du en bild på akvariet?
Hur stora skal behöver du?
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Här är mitt crabitat jag råkade köpa ett för litet men ska köpa större i augusti det är 43L. Jag andvender plantasion plantation soil som är 3 gonger djupare en den största crabban. Temperaturen är 27C på varma sidan och 22C på kall sidan luftfuktigheten är 80. Minna crabbor behöver skal mellan 2,3 cm till 2,7 cm i öppningen.
Allt jag skriver och lägger upp försvinner kan jag få titt nummer
Behöver ej ditt nummer allt kom upp tillslut
Ska beställa skal när hemsidan öppnar efter att ha haft sommarstängt