Vackra ögon
Jag har precis fotograferat ett par eremiter, och fastnade totalt för denna lilla killes ögon. Så vackra! Man ser ögonfransarna och allt. Man ser till och med porerna på insidan av hans högra ögonskaft!
Det är en Coenobita rugosus för övrigt.
(Klicka på bilden för att se ordentligt!)
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Ja, första fotot är Riktigt fint!
Måste köpa my digitalkamera, saknar makro-funktion på min.
Vad är makro-funktion?
Jag kan ingenting om kameror, eller teknik överhuvudtaget, så jag blir lycklig om min kamera fixar tydliga bilder, fast jag vet inte hur den gör det. :)
Mvh,
Moa
Jag gillar för övrigt andra bilden också, man ser alla små detaljer på antennerna så tydligt. ^^
Mvh,
Moa
Ja, och strukturen och håren på benen med!
Makro-Funktion tror jag det brukar heta när man trycker in en knapp så att man kan hålla kameran riktigt nära objektet och ta skarpa närbilder, det fixar inte min tyvärr.
Åhååå, är det det jag väljer när jag ska ta närbilder månntro? Fast jag behöver inte hålla den inne, och det står inte macro någonstans, men jag kan välja att trycka på en liten tulpan och välja "For super close up photography". Fast det är inte alltid det fungerar, och den vill gärna göra allting senapsgult om jag inte vinklar den litegrann uppåt och håller det jag ska fotografera i bra ljus. Haha, jag känner min kamera litegrann åtminstone, bara inte orden. 
Mvh,
Moa
Just sån funktion ja! :)
Då har jag lärt mig något nytt idag. 
Mvh,
Moa