Medlemmar, se hit!
Jag efterlyser bilder på era eremitkräftor (eller andra kräftdjur) och crabitat! Jag är SÅ nyfiken på hur de ser ut, vilka arter ni har eller har haft, och så vidare! Kom igen nu, starta egna trådar och bildbomba och berätta! ^^ 
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Här kommer en oidentifierad eremit från västkusten. En av de större modellerna vi brukar få upp iaf! =)
Mvh, Agilis
Åh, se där!
Vilket spännande jobb du har, det måste jag ju bara säga. :P
Mvh,
Moa

Det är kul och jag är jättelycklig över att ha fått chansen=) Fast det där gör vi på kurs, så är du sugen så är det bara att söka, så ska jag lära dig allt jag kan ;) Vilket iofs kommer gå fort…
Vi kommer få en ROV (Remotely Operated Vehicle) snart också, det kommer bli jättespännande!
Mvh, Agilis

Oj, det var ju två eremiter på den första bilden, den "gömda" var ju dubbelt större för sjutton…
Mvh, Agilis
Så roligt! Vad exakt är det ni gör på den där kursen? (som för övrigt väl är långt som sjutton ifrån mig..)
Jag var tvungen att söka på ROV för att begripa riktigt vad det var, och jag gissade faktiskt hyfsat åt rätt håll i alla fall. 
Mvh,
Moa
Haha, ja har du sett, det var ju en riktig bamsing! Det ser då helt klart ut att vara samma art i alla fall. :) Brukar ni artbestämma djuren ni tar upp?
Du den har fått lite smisk den där stackars sjöstjärnan som är baki båda eremiterna. :P Även den som är närmast tror jag, den med den vackra blå/lila färgen, visst har den också bara fyra armar? :)
Mvh,
Moa
#4 Så häftig! Vad är det för något? :P
Mvh,
Moa

"Kursen behandlar ingående marina organismer, deras mångfald och deras olika lösningar på anpassningar till sin miljö. Kursen behandlar också olika marina biotoper med en liten tonvikt på Skandinaviska förhållanden liksom olika marina biogeografiska mönster."
Från kurshemsidan. =)
Det går för övrigt segt med mina eremiter. Jag har skaffat boende, men inte ens börjat inreda ännu ;)
Mvh, Agilis
Men! Det är ju att inreda som är bland det roligaste. :P
Mvh,
Moa

Jag vet, jag är kass!
Mvh, Agilis
Nej nej! Galning, du är inte kass. :P Du kanske kommer igång om du får tidsbestämt när du får hem ett par stycken? Boka in eremiter nu så att du kommer igång någon gång! 
Mvh,
Moa