Eremitkräftor iFokus

Eremitkräftor

Etikettallmänt
Läst 1308 ggr
Agilis
0

På jakt

Tänkte jag skulle kolla upp vilka eremiter zoohandlarna kunde få tag i och det verkar vara rugosus och perlatus som gäller. Det var ju egentligen ingen av dessa som jag hade tänkt mig =/ Då är det väl kanske enklast att bestämma vilken art jag vill ha, ställa i ordning boendet och be dem ringa när rätt art dyke upp på listorna…

MoaL
0

Vilken art är det du vill ha?
The Pet Factory brukar kunna få hem några olika arter, så prova ring eller maila dem. De är jättesnabba att svara på mail, men enklast är väl kanske att ringa. :)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Agilis
0

Jag hade nästan bestämt mig för clypeatus eller någon av arterna med vacker blå färg. =)

Bra tips, jag ska kolla med dem. Tråkigt hemsida hade de iaf ;) "Problemet" då är att jag måste vänta till våren. Till zoobutiken skickas djuren i värmebil och kan fraktas när som helst.

MoaL
0

Det är väl bara nu när det är så hemskt kallt som de inte skickar? Jag tror inte att du behöver vänta ända till våren. :)
Om du även är intresserad av C. brevimanus så går det kanske att avtala med Imazo att få komma och titta på deras eremitkräftor, för mina C. brevimanus kom till djuraffären som "C. rugosus", så Imazo vet inte riktigt vad de har för arter. C. rugosus-leveranserna kan alltså innehålla både C. rugosus och C. brevimanus. Annars är nog The Pet Factory det bästa/enklaste alternativet.

Ett annat sätt att få tag i eremitkräftor är att beställa härifrån, dock vet jag inte hur säkert det är för eremiterna eller hur bra det är övht, jag har aldrig beställt därifrån.

Åh jisses, kolla larven längst ned på sidan! :P

Mvh,
Moa

Agilis
0

Åh FY! Den var inte så fager. Jag tänker direkt på folk som äter sådana där vita feta larver…. Tyst

MoaL
0

Haha, jag tycker att de är häftiga (så länge man inte måste äta dem, förstås Tungan ute)

Mvh,
Moa

[Kamillah]
0

#3 har kollat in på den sidan, dock går frakten på 80 dollar om man vill beställa 2st småttingar… :P