Eremitkräftor iFokus

Eremitkräftor

Etikett: skal
Läst 1917 ggr
[Kamillah]
0

Nya skal på ingång!

Idag har jag köpt nya skal från Beautyshells.com!

Det blev 6st Silver Mouth Turbo och 7st Gold Mouth Turbos som mina 4 eremiter nu får välja mellan :p Kom på nu att alla kommer ju inte ens få plats i terrariet haha.. fick också med mig en gratis Babylonia Spirata ^^
Så totalt 14 skal som gick på runt 60kr.

Jag som haft underskott av skal länge och då de jag tog med mig från Thailand nyligen inte dög så letade jag runt lite och såg att denna sida nu hade lagt in automatisk beräknad shipping till sverige vilket var på 70kr för alla dessa skal. Kanske är lite billigare om man köper mindre kan jag tänka mig.

Nu lär det ju ta runt 2-3 veckor innan jag får hem dessa skal, men jag lägger upp bilder sen när de kommit :P

MoaL
0

Åh, är det så billigt? Då måste jag prova bställa därifrån någon dag. :P
Jag ser fram emot bilder! :)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

MoaL
0

Du får gärna berätta om du måste betala tull också. ^^

Mvh,
Moa

[Kamillah]
0

#2 Har beställt massvis med saker från bla. England, USA, Hong Kong, Thailand osv (via eBay) och aldrig betalat tull, det behöver man endast om värdet på det man köpt överstiger 500kr.

MoaL
0

Aha, tack för att du upplyste mig, det visste jag inte! :P

Mvh,
Moa

MoaL
0

Förresten, dum fråga: Gäller det värdet på bara själva varan eller det sammanlagda värdet vara+frakt?

Mvh,
Moa

[Kamillah]
0

# Det kan jag inte säkert svara på, men jag lutar mycket mer åt att det är exklusive frakt.

[Kamillah]
0

"I de fall gåvans totala värde inte överstiger 500 kr och är avsedd för din eller din familjs personliga bruk behöver du inte betala tull och moms. Likaså om de avgifter du ska betala (tull och moms) understiger 100 kr så slipper du betala."

Var det jag kunde hitta och då är det nog ganska säkert exklusive frakt, annars kan man väl kontakta tullen om man verkligen vill veta :P

MoaL
0

Tack! Glad

Mvh,
Moa

[Kamillah]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skalen kom igår :) Det har bytts litegranna och bytts tillbaka haha.

Blev lite besviken då jag endast fick kanske 2st av dessa skal som skulle kunna passa mina 2 lite större eremiter, sen var det väl 2-3st som var för små för allihopa… ;/

MoaL
0

Äsch då, vad trist att det var så få som skulle passa. :S Får hoppas att de uppskattar de som passar åtminstone. :)
Vad beställde du för storlekar?

Mvh,
Moa

[Kamillah]
0

#10 Jag beställde från medium-kategorin, fanns inte så mycket i large :P

svin
0

Du kanske kan byta skal med Moa hon har några Små eremiter och Stora skal! Skrattande

MoaL
0

Hahaha, välkommen tillbaka svin. :P Det var ett tag sedan. ^^

Mvh,
Moa

svin
0

Jag förstår att ni saknat mig! Flört