Eremitkräftor iFokus

Eremitkräftor

Etikettallmänt
Läst 1559 ggr
HamsterMarie
0

En Idè

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej hej.

Jo, ingen föder ju upp eremitkrabbor för att det nästan är omöjligt. Men nu har jag kommit med en liten idé som kanske kan lösa detta problem. Fast då måste man ha havs-tomt.

Jo jag tänkte att man kanske kunde ha en bur som går ut i vattnet på sommrarna. då blir det nästan exakt som de bor på när de inte bor i fångenskap. Titta på bilden nedan så förstår du kanske :) Fast buren ska vara mycket större än det där. (lite slarvit ritat)

Vad tycker ni?

Teach
0

blir det inge för kallt på natten? dåligt väder kan ju kyla ned dom rejält, + att dom kan ju gräva ned sig i månader å då kan de bli stora väder förändringar under tiden, å då dör dom

MoaL
0

Ja vem vet, det kanske skulle fungera - fast "buren" måste nog vara ett mycket finmaskigt nät/tyg eftersom de nykläckta eremitlarverna är så små att man behöver mikroskop för att kunna se dem tydligt. :)
Och man måste bo i typ Florida och liknande tropiska områden för att kunna göra det. Jag vet inte heller riktigt vad de äter när de är sådär små. Obestämd
Förhoppningsvis lyckas någon i framtiden klara av att föda upp eremiter på ett framgångsrikt sätt, det vore jättebra. :)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

MoaL
0

#1 Man skulle aldrig kunna göra det här i Sverige, man måste göra det i de länder där de finns naturligt. :)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

HamsterMarie
0

Ni har rätt :)