Vattenlevande eremiter
Hej!
Är det någon som håller på med saltvattenakvarium och äger några vattenlevande eremitkräftor?
Om ni har några bilder får ni väldigt gärna visa upp dem, för jag tycker att de är helt bedårande! :)
Mvh,
Moa
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Jag har ingen nu, men kommer nog att skaffa någon igen, såsmåningom. Fast det gäller att välja räött art, då vissa dödar snäckor för att få skal, och sen kan en del elva rövcare och knipsa sönder koraller. Ska se om jag hittar foton på de jag har haft tidigare.
Efter flytt till gammal gård med egen brunn och uråldriga rör har mina sakt mått pyton och nästan inget lever. Nu har osmos införskaffats, så framtiden kommer att le mot oss.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Är det stor risk att blanda olika arter? Jag funderar på att i framtiden skaffa mig ett litet saltvatten och bara ha ett par eremitkräftor i det(, och på sin höjd bara ett par fiskar och räkor också,) och då blir det förstås samma art. Men om man har ett större saltvattenakvarium, kan man ha ett par olika arter då, eller slåss de/stressar varandra?
Ja, du får gärna slänga in foton, jag tycker att de är så otroligt vackra. Särskilt söta är de förstås när de är så små att de ryms att stå på lillfingernageln. ^^
Mvh,
Moa

Jag tror nog att lika arter går att blanda. Skulle främst vilja ha en sandvändande art nu, om jag kommer på vad den heter…
Ska kika i andra datorn för att se om jag hittar några foton.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Hur fungerar sandvändande arter? Vad är skillnaden mellan de och "vanliga" arter? Har du några latinska namn som jag kan söka på? :)
Jag ser fram emot bilder. :)
Mvh,
Moa
Puttar.. :)
Mvh,
Moa