Eremitkräftor iFokus

Eremitkräftor

Etikettboende-och-inredning
Läst 6158 ggr
[Kamillah]
0

Nytt Boende!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag var på Hornbach i onsdags och köpte ett nytt akvarium till mina eremiter då jag tyckte det gamla var lite för litet och fult samt att det läckte lite så det var tvunget att stå på en handduk :P

Gamla var 60x35x35 och nya är 80x35x40 och kostade 359kr.

Tänker lägga upp bilder på min överflyttningsprocess för de som är intresserade här.
Första bilden: Nyinköpt akvarium! (Nej jag har inte vattenflaska till mina eremiter Flört hahaha)

[Kamillah]
0

Uppställt akvarium med tillköpt underlägg som kostade 39kr

(Jag har också köpt 2st nya bord som detta står på, LACK 49kr st på IKEA, de 2 andra var vattenskadade av det andra akvariet)

[Kamillah]
0

All sand som fanns i det andra akvariet

[Kamillah]
0

Lite inredning tillsatt, Här har jag också blandat till lite mer sand.

[Kamillah]
0

Klart! "extravåningen" är en floating turtle bank som sitter fast med sugproppar och stödjer sig på roten, också köpt på hornbach och kostade runt 100kr om jag minns rätt. (all inredning köpte jag för längesen)

Eremiterna är där i också, 3st som klättrar på kokosnötterna och 1 som gömmer sig bakom växten till vänster ^^
Maten hade jag inte ställt in än på bilden, heller inget saltvatten eller värmelampa än.
Som "tak" har jag 2st glasskivor som är lite för stora egentligen, men jag har beställt nya som jag får hem på onsdag så då kan jag nog ta en ny bild och visa :)

Om ni har några frågor så är det bara att fråga på.

HamsterMarie
0

Vad fint!

MoaL
0

Wow vad snyggt!! Ser hur underbart ut som helst. :P (Jag vill också ha tillgång till Hornbach och Ikea. >.< )
Hur djupt bottensubstrat har du nu? Övervåningen är hur charmig som helst. ^^

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

HamsterMarie
0

Hur har du satt dit övervåningen ? :)

[Kamillah]
0

#6 Det är 13cm, det hade jag i det andra också :)

MoaL
0

Är eremiterna upp på andra våningen? Verkar de trivas? ^^
Var har du köpt glasskålarna? :)

Mvh,
Moa

[Kamillah]
0

#7 oj måste ha missat detta, men det skrev jag om i #4 :)

#9 Jodå de är uppe på andra våningen, i förra akvariet hade jag roten exakt likadant som nu och alla 4 satt större delen av dagen där och trängdes haha så tyckte extravåningen var ett riktigt bra tillskott ^^ tycker de verkar glada att ha mer utrymme att klättra på, satte också dit en till växt imitten att klättra på igår så kan de komma upp på extravåningen på det sättet med.

Skålarna har jag köpt på IKEA, den stora köpte jag ensam men den lilla avlånga kom med 3st små skålar också som jag tänker använda som matskålar till mina gnagare ^^

HamsterMarie
0

Hihi, jaha :) missade det :)

MoaL
0

Så de trillar inte ned från våningen? Mina klumpiga eremiter skulle nog falla av, haha. :P Fast jag måste förstås härmas och prova något liknande jag också. ^^ Det blev hur som helst jättefint. :)

Mvh,
Moa

[Kamillah]
0

#12 det har jag aldrig sett att de har gjort, mina är ganska duktiga klättrare iaf och håller sig fast hela tiden haha :P

[Kamillah]
0

Mina 2st C.Rugosus som slappnar av på "övervåningen" :)

birdie86
0

var det nåt speciellt på Hornbach eller var det normalt pris? jag vill också köpa större. De bor i en 60 cm nu och det har blivit liten, de växer snabbt!

[Kamillah]
0

Det var normalt pris :)

MoaL
0

#14 Vad fint det ser ut. :) Det syns att de brukar vara däruppe med tanke på all sand. ^^

Mvh,
Moa

[Kamillah]
0

Ja visst gör det, fast de hänger fortfarande mest på mangroveroten som leder upp till extravåningen haha. har en jätterolig bild som jag tog igår som jag måste ladda upp på dem..

[Kamillah]
0

Haha så söta..

MoaL
0

Haha, vilken söt bild. Skrattande Charmknuttar. ^^

Mvh,
Moa