Eremitkräftor iFokus

Eremitkräftor

Etikettallmänt
Läst 1386 ggr
MoaL
0

Stor! :)

Tänk om man någon dag skulle gå på djuraffären och de hade en eremit i den här storleken inne? W-O-W säger jag bara. O.o

Men hmm.. Tänk er att bli nypt av den? Yikes, ajaj..

Man får vänta några år innan ens egna blir sådär stora. Tungan ute

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

birdie86
0
  • Först jag skulle oroa mig därför den får inte plats nånstans XD
  • Jag skulle oroa mig att han har levt i naturen ganska länge, mycket stress med att flytta till fågenskap
  • Om jag var i USA, jag skulle oroa mig att få honom bo med andra eremiter som är 10 gånger mindre XD
svin
0

Ja den var ju rätt stor.

MoaL
0

Haha, ja, det är ju det där med plats. :P Han ska ju helst ha minst omkring 30 cm djupt, så.. O.o
Den där är ju säkert minst mellan 30-40 år gammal, så det är klart att den är gammal. Fast gamla, stora eremitkräftor är ofta betydligt mer stresståliga än små. ;)
Tungan ute

Jag längtar tills mina börjar nå sådan där bamsestorlek! Skrattande

Mvh,
Moa

birdie86
0

Som de där som Carol har i USA!

MoaL
0

Precis, det är samma art som Carols, och hon har ju haft sina i 35 år. :) Samma art som även du har. ;) Så får dina leva så länge kommer de också att bli sådär stora! Skrattande

Mvh,
Moa

birdie86
0

ahahahaha jag försöker leva dag per dag och inte hoppas för mycket så kan man inte bli besviken :) men det skulle vara bra, såklart :D

MoaL
0

Rätt inställning. ^^ Men tänk så stora de flesta av våra små pluttar kan bli! :D Jag tycker att min ena C. brevimanus och min C. clypeatus är stora - och så kommer de att bli typ tre gånger större! Deras ben kommer att bli lika tjocka som våra fingrar, och jag har för mig att deras klor kommer att kunna knäcka en blyertspenna.. O.o

Mvh,
Moa