Surpuppor :(
Vilka surpuppor till eremitkräftor jag har.
Jag försökte sätta ihop mina tre småttingar som går i lilla akvariet tillsammans med eremiterna i det stora akvariet - men tji fick jag. Saturnus och hennes bästa vän (C. rugosus) attackerade den första av de små stackarna! Först fick C. rugosusen syn på den lilla plutten, och gjorde flera utfall mot den lilla innan han gick rakt på och, vad det såg ut som, försökte nypa honom - och då gick förstås jag in och avbröt och lyfte undan gringubben. Sedan fick Saturnus nys på nykomlingarna - eller snarare intränglingarna som hon såg det - och rusade rakt på samma lilla mobbade stackare, vände honom upp och ned och började krafsa på honom med klorna. Då fick jag nog och stoppade tillbaka de små i deras gamla crabitat.
SKIT OCKSÅ! Om jag får vara så ful i mun. Det akvariet var ju bara till för tiden efter djuraffären, så att de skulle kunna få stressa av och ömsa en gång, men näe då, det verkar bli deras permanenta boende. O.o
Så nu är jag ett akvarium kort inför jordgubbarnas ankomst, så jag måste köpa ett nytt akvarium inom två veckor. Suck.
Nåväl, en riktigt bra sak är i alla fall att den sista av de tre nykomplingarna ÄNTLIGEN har kommit upp efter ömset, efter att ha varit nedgrävd och osynlig sedan mitten/slutet av februari!! Jag var övertygad om att han var död! Så hans uppdykande är jag väldigt glad över. 
Saturnus och hennes bästis, de följs åt i ALLT. De klättrar tillsammans, de vilar tillsammans, de provar skal tillsammans, de mobbar nykomlingar tillsammans, och som här, de värmebadar under värmelampan tillsammans.
Fast hennes lilla vän är sjåpigare än hon, så han drar in sig när jag kommer i närheten. :P
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Lite senare provade Saturnus för övrigt nya kläder. :)
Mvh,
Moa
Efter tjugo minuter eller så så bytte hon tillbaka till sitt gamla skal, som syns på bilden i första inlägget. ;)
Mvh,
Moa
Ja det är ju tråkigt när det inte går som man tänkt :(
Har du fixat ett nytt nu eller?
Ja, men jag har inte gett upp. ^^ Jag kommer att göra större ansträngningar i framtiden med att få ihop dem, men för ögonblicket får de vara separerade. :)
Ett nytt till jordgubbarna menar du? Jag tror nog att jag har ett som duger tills vidare här hemma, jag måste bara silikona om det först. :) Det är ett likadant som de jag har småpluttarna i, så jag tycker egentligen att det är för litet, men just nu hittar jag inget i större storlekar till salu till lämpligt pris. Men jag håller ögonen öppna. :P
Mvh,
Moa
Ja precis! Det blir säkert bra ska du se,
Förhoppningsvis, ja. ^^
Mvh,
Moa