S: 5 Eremitkräftor
Jag har nu tagit beslutet att sälja mina eremitkräftor då intresset inte riktigt finns kvar, och hoppas att de kan få ett nytt hem hos någon som förstår vad för omsorg som de faktiskt behöver.
Det är 5st eremiter;
Coenobita brevimanus, Medium-Large Hona
Coenobita Brevimanus, Medium Hane
Coenobita Rugosus, Medium Hane
Coenobita Rugosus, Medium Hane
Coenobita Rugosus, Small Hona
Jag finns i södra stockholm (Tumba) och jag kan sälja med alla deras tillbehör som akvarium, skal, värmelampa, sand, mat, rötter, hängväxter, kokosnötshus osv.
Om du är intresserad och är säker på att du vet vad för omsorg de kräver så får du gärna kontakta mig via mail på Camilla_S_@hotmail.com.
Jag hoppas verkligen att du finner ett bra hem åt dem. :)
Vad har du tänkt dig för pris på eremiterna? Och alla tillbehör?
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Det har jag inte tänkt över än, men runt 200kr för just eremiterna verkar ju ganska rimligt. Sen är ju akvariet och värmelampan relativt nytt, vilket kostade 400 och 300kr styck :P Skalen och maten vill jag gärna ha nåt för också, resten kan jag sälja med för någon hundring.
Det är ju väldigt bra priser, så det vore ju en himla bra start för en som vill skaffa eremitkräftor. :)
Mvh,
Moa
Ja, med tanke på hur många tusen jag lagt ner på dem :)
Fick svar imorse från en som var intresserad att köpa dem till sin 12-åriga son "som vill lära sig om eremitkräftor", då jag ej tyckker det är lämpligt alls och jag förstod direkt att de inte visste något alls om deras skötsel så förklarade jag lite för dem hur de ska skötas och länkade lite artiklar här på sajten och då skrev hon att hon litade på mitt omdöme (jag sa att de inte passar en 12åring).. Där räddade jag några eremiter från döden iaf 
Åh vad du är duktig! *lättad* De är ju inga barndjur - i alla fall inte till "vanliga" barn som gärna vill hantera och gulla med sina djur - så jag hoppas att fler lär sig det. :) Woho, kunskapen om eremitkräftor sprider sig långsamt men säkert vidare. :P (Okej då, väldigt långsamt eftersom vi är så få som kan något, men ändå… Lite är värt mer än inget. 
Jag håller tummarna för att någon lämpligare visar intresse. ^^
Mvh,
Moa
Jag med :) Jag vill ju inte släppa iväg dem egentligen - så det kommer bli en liten kamp med mig själv :P
Själv vet jag inte hur jag skulle klara mig utan eremitkräftor. Jag bokstavligt talat tjuter av lycka nästan varje gång jag ser dem (min sambo bli nog snart galen på mig). 

Mvh,
Moa
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
vilken av dom är oddish ?
Oddish är en eremit jag hade för längesedan som tyvärr avled.

Hmm, jag är sugen…
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter