Hermes är en tjej?
Hallo till alla er!
ikväll höll jag på med att ge lite hallon till mina eremitkräftor och jag öppnade just när Hermes skulle byta skal. Jag väntade så att jag inte störde honom men när han flyttade så såg jag ett par svarta delar på hans kropp som jag inte kom ihåg från Hyperion när jag hittade honom naken. Jag blev lite oroad och försökte kolla lite närmare på honom. Plötsligt så såg jag två hål på hans kropp 
Jag försökte ta en bild, det blev inte så bra, men jag tror att det syns:
Jajjemän, Hermes är en tösabit. :P En tjej alltså.
Vad är det för svarta delar du såg? :)
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

#2 Om de svarta delarna såg ut så som eremitens på bilden, så är det "a molt sac", alltså den lilla blåsan där de lagrar vätska inför Ömsning. Den är olika stor och olika färgad på olika eremitkräftor - framförallt olikfärgad från art till art. :) Vissa eremiter har bara en sådan blåsa innan de ska ömsa, men det finns också eremitkräftor som har sådana i princip året runt.
Här är också en bild på en sådan. :)
#3 och #4 Jag tycker mig se gonoporer, så Hyperion verkar sannerligen också vara en tjej. 
Mvh,
Moa

Jag trodde att jag hade 2 killar och det är 2 tjejer!!!! måste köpa en man åt dem XD
Hahaha! xD
Mvh,
Moa
det är dags att byta namn nu okså XD

Uff…det ville jag undvika faktiskt. De kan heta Lady Hermes och Lady Hyperion XD
De har ju haft de namnen så länge så det är ju klart att du inte ska byta. ^^ Jag tycker att det är fina namn. :P
Mvh,
Moa

Det kan ju funka som Tjejnamn också tycker jag. De heter ju inte typ Robert och Arnold XD
Jag undrar hur jag har missat för så länge att Hermes var en hona. Jag måste ha kollat på fel plats antar jag
:) Så kan det gå! Tur att du upptäckte det innan du gick in för att skaffa partners åt dom! :D