Eremitkräftor iFokus

Eremitkräftor

Etikett: att-äga-eremitkräftor
Läst 1597 ggr
MoaL
0

Varför började ni med eremitkräftor?

Hej allesammans!
Vad var det som fick er att skaffa eremitkräftor från första början? Var det någon utomstående som fick er intresserade? Såg ni dem bara på djuraffären och fick ett plötsligt infall? Någon kompis kanske hade? Vad var det egentligen?

För mig var det i vanlig ordning ett impulsköp när djuraffären hade beställt in, och jag var med när de packades upp. De var ju helt fantastiska! Så jag köpte hem ett par, men det tog såklart inte många sök på internet förrän jag insåg att de var betydligt svårare att hålla än jag hade trott, så det blev ett gediget pluggande där i början - och jag blev bara mer och mer förälskad i de små, både på grund av dem och av allt det intressanta som fanns att läsa om eremitkräftor på internet.
Nu vill jag aldrig vara utan. :)

Hur var det för er? :)

Mvh,
Moa

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

MajaL
0

Var på väg att skaffa, men blev inget av det.

Tycker de ser så söta och charmiga ut. Vackra helt enkelt, sedan låter det kul att ha såna. Blir väl kanske i framtiden istället, när djuren kan ha ett eget rum. =)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

MoaL
0

Putt Glad

Mvh,
Moa

svin
0

Varför?

För att det är världens hårdaste husdjur! Skrattande

MoaL
0

Hahaha, var får du allt ifrån? Skrattande

Hur kom det sig att du skaffade dina två grävmaskiner? :P

Mvh,
Moa

svin
0

Skrattande Såg dom i ett naturprogram på tv och tyckte dom var så jäla coola!

That´s it :)

Eremita
0

Jag var i en djuraffär i vintreas som jag tyckte var jätte rolig för att det fanns typ alla husdjur i världen utom hund, katt och spindel. Sen skulle jag berätta om alla djur som fanns där för min kompis. Sen när jag berättade om eremitkräftorna sa han att han hade sätt ett jätte häftigt videoklipp på youtube om eremitkräftor. Sen sökte vi på lite faka om eremiter då hitta jag den här sidan jag läste mycket om de här. Och i förr går köpte jag mina 4 första eremiterGlad!

Eremita
0

jag över drev lite när jag sa alla husdjur i världen.

MoaL
0

Haha, jag förstod det. ^^ Men vad roligt att du blev så intresserad av dem, och läste på så noggrannt som du gjorde innan du skaffade dem! :) Vad var det för videoklipp förresten? Glad

Mvh,
Moa

EPN
0

Jag har viljat ha eremiter sedan jag var 10 år gamal men det blev aldrig av då. Så nu för ca 1 månad sedan så kom jag på att just det jag vill ju ha eremiter och jag har pengar! Mot djuraffären. Dock hade de inga inne. så fick vänta i tre hela veckor på de små liven.

Men då hade jag gott om tid att läsa på om dem :) hittade allt jag ville här inne! så tack så mycket för det :D

MoaL
0

#9 Hur gammal är du nu? Hur länge har du velat ha eremiter alltså? :)
Tre veckor måste ha känts som en evighet, även om det inte är det. ^^ Särskilt om man är ovan. Sedan jag skaffade eremitkräftor har de lärt mig tålamod, i och med deras ömsningar och liknande. Tre veckor för mig nu är ingenting, haha. :P Men jag minns hur det var innan jag började med eremitkräftor förstås, och att vänta på djur är alltid jobbigt och känns som en evighet. ^^
Vad roligt att du hittade allt du behövde härinne! :D Det är det som är syftet med sidan. Och förstås också att ställa frågor samt visa upp och berätta om sina små juveler för alla andra, haha. Skrattande

Mvh,
Moa

EPN
0

Jag fyller 19 i år så det är en del år. Men jag är glad att jag inte köpte när jag var så liten, hade inte klarat av att sköta dem då.

Jo det var 3 lååånga veckor. jag ville bara ha hem dem. Men känns så skönt nu när jag väl har dem :D

MoaL
0

Ja, det är ju ett tag. ^^ Men som du säger, det är bättre att du skaffar nu istället för då. :)
Haha, jag förstår det. :P Jag brukar knappt kunna sova när jag väntar på något djur. :P

Mvh,
Moa

EPN
0

Ja de sa först en vecka, men när jag kom dit hade de inte ens beställt och så sa de att de skulle beställa veckan efter. Men när jag kom dit då så hade de inte beställt heller. :o Så sa hon i affären att jag skulle ringa henne på torsdagen. Ingen mottagning så jag lämnade en medelande.

Sedan I fredags så sa min pojkvän:" Vi åker dit och kollar om hon fick tag på några" Men jag tänkte nej det har de inte hon skulle ringt såfall.

Men vi åkte dit ändå och jo då när var det stora fina Jordgubbar :D

MoaL
0

Så himla roligt! Och vilken tur att ni for dit så att de slapp vara på djuraffären längre än nödvändigt. :) Jag ser fram emot när jag kan få mig några jordgubbar jag också. De är ju så fantastiskt vackra. :P

Hur stora är de?

Mvh,
Moa

EPN
0

De är så vackra. :)

Ja jag blev faktikst väldigt förvånad, de var då mycket större än jag trodde. Så vi måste fixa större hem till dem. :/ men det kommer vi inom kort. :)

De är ugnefär som en knyten hand :)

MoaL
0

Oh jäklar, är de SÅ stora? :D Okej, jag måste in till djuraffären så fort som möjligt så att inte Imazo får slut igen. :P

Hur stort har du åt dem nu? Har du någon bild på deras akvarium? Glad

Mvh,
Moa

EPN
0

Ja ugnefär, när de är ute så täcker de upp nästan hela handflatan på en ^^

49x25x27. :) så det är lite trångt. Men vi ska bygga ihop ett terrarium på 130x60x50, så får man plats med allt och så kan man få plats med fler sen :) Detta ska vara klart helt om lite mindre än 2 veckor. Så de behöver bara stå ut lite till, Jag kan ta en bild och lägga in i mitt fotoalbum så kan få se ^^

MoaL
0

Det verkar som att de kommer att uppskatta sitt stora framtida boende, helt klart. ^^ Ett terrarium säger du? Se bara till att det går att ha tillräckligt djupt bottensubstrat. Ju större eremiter, desto djupare ska de förstås ha, och terrarium brukar ha ganska kort bit upp till glidskenorna och därmed skjutglasen. :)

Bilderna i ditt fotoalbum är verkligen jättefina! :P (Du vet väl att du även kan skicka in bilder i dina inlägg om du vill?)

Mvh,
Moa

EPN
0

eftersom vi ska bygga det själva så gör vi en högre kant upp till gliskenorna så att vi kan ha 15 cm sand och ändå har en bit tillgodo så inte sand kommer in i skenorna :)

Nej det visste jag inte Förvånad hur gör man för att lägga upp bilderna i inlägget ? ^^

MoaL
0

Aha, men det låter ju super! Skrattande Då måste du posta bilder sedan, så att vi får se hur det blev. :P

Klicka på "Välj fil" nedanför inlägget du skriver. Då kommer det upp en ruta med "Bläddra" och "Ladda upp". Klicka på "Bläddra" och välj den bild du vill lägga in från din dator. :) Då kommer du tillbaka till rutan med "Bläddra" och "Ladda upp", och då ska du klicka på "Ladda upp". Färdigt! ^^ Fast sedan måste du förstås posta inlägget också. Flört Klicka gärna i den lilla rutan "Visa bild direkt i inlägget" innan du skickar meddelanden med bild, så blir bilderna större och synligare.

Mvh,
Moa

EPN
0

Det ska jag garanterat göra :)

amen åh var det så enkelt. haha då vet jag det tills nästa gång tack så mycket :)