Eremitkräftor iFokus

Eremitkräftor

Etikettallmänt
Läst 1436 ggr
MoaL
0

Namnförslag?

Ja, alltså.. Nu är ju jag HELT värdelös på att hitta på namn (vilket är anledningen till att större delen av mina djur aldrig har namn…:happy8:), så jag tänkte att ni kanske kan hjälpa mig litegrann med namn till mina två jordgubbar?

Jag tror att den ena är en hane (kollade lite snabbt, men är inte hundra) så får ni gärna ge förslag på både kill- och tjejnamn. Men annars gillar jag namn på typ planeter och sådant (fast de i vårt solsystem kan jag förstås redan, så de behöver ni inte föreslå), men ni fattar nog? Teman och liknande. Jag föredrar om namnen hör ihop på något sätt. Kanske två namn från någon film som hör ihop, typ Starsky and Hutch / Thelma and Louise / Bonnie and Clyde, och så vidare. :)

Om ni är fantasirika kan ju den här tråden slutligen bli en tråd som man kan återkomma till i framtiden när man skaffar nya eremiter. Jag vet i alla fall att jag behöver en sådan tråd. Cool

Så kör i vind! Ut med alla braiga namn du kan komma på. ;)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Mitralis
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Andersson och Ångström Glad De är två månkratrar, det finns hur många namn som helst på den listan.

MoaL
0

Åh, tack för förslagen och listan! Där kan jag säkert hitta något väldigt passande! :D

(Fast ni får inte sluta skicka in förslag ändå, det behövs för framtiden och för andra nya eremiter! Oskyldig)

Mvh,
Moa

Eremita
0

Gurka och Tomat

eller

Jordgubben och Hallonet

eller

Paraplyet och GummistövelnTungan uteSkrattandeSkrattande

eller

Mango och Melon

eller

Äpplet och Bananen

Blev mest fruckter och grönsakerSkrattande

MoaL
0

#3 Tack för förslagen! :P

Jag har nu bestämt att mina jordgubbar ska få heta Almanon och Acosta. ^^

Mvh,
Moa

Mitralis
0

#4 Fina namnGlad Ser att du fick nytta av listan över månkratrar Skrattande

MoaL
0

Jajjemän! :P Så fort jag såg de namnen på listan tänkt jag "De ska jag ha", fast jag väntade ett tag till och sökte runt för att se så att jag verkligen var säker. Skrattande

Nu ska jag bara välja vem som ska heta vad. Obestämd Fast jag tror att den ljusa ska få heta Almanon och den mörka Acosta. Eller tvärtom.. Äsch, jag HATAR namn!! Skrikandes Suck.

Nej, nu har jag bestämt mig. Den LJUSA ska heta Acosta, och den mörka Almanon. Tror jag. :?

Mvh,
Moa

Mitralis
0

#6 Ole dole doff Skrattande