Bilder på jordgubbarnas hem
Nu kommer jag med lite försenade bilder på jordgubbarnas hem. :)
De går ju så sjukt litet nu eftersom jag inte hann göra i ordning det akvarium jag hade köpt enkom till dem, så jag skäms rent! Fast de klarar sig tills vidare, och det är tillräckligt djupt för dem att gräva ned sig om de vill, även om det borde vara djupare. Dock har de INTE mycket plats att vandra runt på. :( Inte mycket öppet utrymme i alla fall, men de klättrar som galningar och är superaktiva ändå. :P
Det akvarium som jag har tänkt till dem måste silikonas om, och jag måste även silikona fast "lister" eller vad jag ska kalla det, som locket ska ligga på - och lock behöver jag också fixa förstås.
Så det är lite att dona kvar. Jag gjorde ju ingenting eftersom jordgubbarna tog slut hos imazo, så jag trodde inte att det skulle bli några perlatus än på ett bra tag - jag la planerna på is så att säga. Och så kom dessa sötnosar! O.o Så det kan bli.
Fast de var ju en himla trevlig överraskning. 
Nåväl, nu går de i alla fall i ett av mina 60x30x35 cm (LxDxH) akvarium - de tre eremiter som redan gick där fick akutflytta till det andra som såg likadant ut, och som också innehöll tre eremiter.
Det gick i alla fall hur bra som helst, de verkar komma bra överens allesammans. Dessutom är de så små, så det blev inte överbefolkat heller.
Jag fick flytta om, stoppa in lite nya saker som jag köpte för flera veckor sedan (när jag hade beställt perlatus, innan det visade sig att de var slut), och så vidare - och vore det inte för att akvariet är så himla litet så är det inte så himla värdelöst.
Lite mer plastväxter hade jag gärna velat få in, så att det hade sett lite lummigare ut, samt en större sötvattenskål (fast det ryms inte), och så vidare.
**Jag längtar efter att få igång det nya akvariet!!
**
Men här är i alla fall det de går i nu (- och ni SER ju hur stora de är jämfört med akvariet!
) ->
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Rosadimmig bild - rutorna immar igen på en gång, och jag hade redan torkat av dem två gånger bara för fotograferingens skull. :P
Mvh,
Moa
Den andra satt under kokosfibernätet under hela fotograferingen. Han syns på första bilden. ^^ Här kommer också en suddig, gul, otydligt bild på det - min kamera blev sur och slutade samarbeta. :( Rutan immade igen totalt också, fort som attan.
Och om ni undrar över höjdskillnaden på sugkopparna så är den vänstra lägre för att eremiterna ska ta sig upp. :)
Mvh,
Moa
Va söta dom är:D
#5 Tack! Jag håller med. :D
Mvh,
Moa