Hygrometer
Vad använder ni för hygrometer? Hur tycker ni att den/de fungerar?
Jag använder just nu ZooMeds kombinerade hygrometer + termometer, och hygrometern verkar fungera rätt bra. Jag är däremot sugen på att köpa en-två digitala hygrometrar.
Är det någon som vet vilken digitala hygrometer som är bäst?
Tack för er tid. :)
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Inte den billigaste på Clas Ohlson i alla fall :) Är rätt säker på att det är den som Visar för lite, även om jag inte kollat den som du visade så tyder allt på det. (Har konsulterat Moa ang mina två Hygrometrar som visade olika)
Har alltså en digital hygro-/termometer från Clas Ohlson och en hygrostat från Lucy reptile.
Haha, jag ska undvika den från Clas Ohlson, lovar. ^^
Ni andra, vad använder ni och fungerar de bra?
Förresten, någon som vet ifall Exo-terras digitala hygrometer duger?
Mvh,
Moa
Använder också Zoomeds. Men jag funderar på att köpa Flukers kombinerade, digitala termometer/hygrometer nu när jag ska beställa från THCP.
Lär för övrigt bli en rätt stor order. Ligger på 130$ just nu :P
Jag funderar också på den. ^^ Min order ligger nu på drygt 200$ med frakt. Kom ihåg att du måste räkna med tull också! (så att du inte blir chockad när du ska hämta ut varorna)
Mvh,
Moa
Jodå, det är jag väl medveten om. :)
Har man tur kan de dock ibland glömma att tulla paketet så att man slipper den avgiften. Men det brukar endast hända med mindre paket.
Jag hade inte den turen när jag beställde.. :S Fast jag beställde förstås också ett paket som vägde över fem kilo. ^^
Mvh,
Moa
Jag använder en hygrometer från exoterra:)
#7 Den digitala eller analoga varianten? :)
Mvh,
Moa