Hej!
Jag ska få en rugosus och en brevimanus!visste aldrig vad eremitkräftor är fören min brorsa sa till mig att han vill ha eremiter!längtar och längtar för jag ska få dom i övermorgon!jippi!:)//iEremit:)
Hej och välkommen hit! :D
Grattis! Vad roligt att ni ska börja med eremitkräftor. :P Både C. rugosus och C. brevimanus är jättefina. ^^ Kommer de från en privatperson eller djuraffär?
Du får gärna lägga in bilder på dem och deras hem när du har fått hem dem. 
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Det kommer från en djuraffär!och bilder ska jag nog lägga in när jag har fått dem!:):):):):)!jag och mina bröder ska köpa ermemitkräftor tillsammans,så det blir 6 eller 5 stycken!:)
Det låter ju jätteroligt!
Har ni gjort iordning deras terrarium/akvarium redan, eller har ni inte hunnit det ännu? Hur stort ska de få gå? :) Kom ihåg att ha hög luftfuktighet och jättedjupt bottensubstrat åt dem, så att de kan gräva ned sig ordentligt. ^^
Mvh,
Moa
Vi ska göra i ordning akvariet innan vi åker och köper dem!
Akvariet är 43 L. .Vi ska ha 13 c djupt bottensubstrat så dem får gräva ner sig ordenligt!:)jag visste redan om att man ska ha hög luftfuktighet för jag har artiklar så jag vet ganska mycket om hur dem ska bo och vad dom ska äta och allt sånt där!:D!
Det kan bli lite trångt med fem-sex rugosus och brevimanus i ett 43 liters akvarium, men jag hoppas att det blir bra. :)
Det låter jättebra att ni har läst på. ^^ Grattis igen till att ni ska bli eremit-föräldrar! 
Mvh,
Moa
Du förstod väll att 6 stycken totalt, inte tolv? :)!men vi ska kanske köpa ett större akvarium senare!:D
Jodå, sex stycken sammanlagt, det förstod jag. :P
Det kommer de säkert att tycka om. ^^ Och det måste ändå göras med tiden, eftersom brevimanus är den största arten av landlevande eremitkräftor.
Det är dessutom superroligt att köpa och inreda stora akvarium, jag ledsnar aldrig! Jag skulle gärna ha flera stora akvarium - bara det att göra iordning dem är ju superkul, haha. :D Fast man ska ju ha plats också. 
Mvh,
Moa