Skalen...
… som jag beställde från THCP kom igår! De är SUPERFINA! Men alldeles för stora, haha. xD Jag är så klantig ibland, så skalen är ett par storlekar större än vad jordgubbarna behöver. 

Nåväl, inte hela världen - jag får beställa snart igen då med andra ord, jag behöver bara vänta på lite pengar först. ^^
Jag måste dessutom säga att de på THCP verkligen är så otroligt trevliga! På papperet som listar vad det är man har beställt, och som skickas med i kartongen, brukar de alltid skriva för hand "Thank you for all your business, Moa" (med vissa variationer), men den här gången hade de också skrivit "I am sure your crabs will look beautiful in these new shells."
Det tycker jag var väldigt gulligt - det blir mer personligt om ni förstår. Dessutom har de fått hjälpa mig med båda senaste köpen då jag inte har kunnat placera ordern, utan de har fått göra det manuellt åt mig. Snabba svar, snabb service, och alltid lika trevliga. :)
Dessutom blev jag väldigt lycklig när jag hämtade ut paketet eftersom jag slapp betala någon tull. ^^
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Det var ju riktigt gulligt ja :)
Vad hade gått fel då, hade du mätt galet eller?
Mja, de går ju i skal som är PÅ TOK för små. Jag törs knappt peta i jordgubbarna, för eftersom de då blir rädda så försöker de dra in sig, och när de drar in sig så kommer på sin höjd bara ögonen halvt in under skalkanten, men i gengäld trycks allt skalvatten ut istället, då både skalvattnet och eremiten inte ryms i skalet. :S Så jag visste inte exakt vilken storlek de behövde när jag beställde, bara att de behöver betydligt större skal än vad de har - så jag beställde "betydligt större skal" också. ^^ Det jag glömde bort var att med varje millimeter så blir också resten av själva skalet mycket större, så ja.. Här står jag med skal som de förmodligen inte kommer att kunna använda än må ett par år. :S Nåväl, bättre lycka nästa gång, och jag har lärt mig en läxa. Jordgubbarna kan ju välja dessa större skal nu också om de vill, man vet ju aldrig. Vissa eremitkräftor vill ju ha stora skal.
Jag kommer som sagt snart att beställa igen då, eftersom de självklart inte kan gå med bara dessa jätteskal att välja mellan. Jag är glad också att jag slapp betala tull, då behöver jag inte räkna med en massa mer i sådana kostnader när jag beställer bara skal och till såpass låga priser. :)
Mvh,
Moa
Ok, du tog i bara, helt enkelt! :) Om jag hade gjort det hade jag valt några olika storlekar för att få lite bättre odds. Men det har du väl säkert tänkt själv åxå, så här i efterhand ;)
Skönt att du slapp tullen!
Hehe, jodå, jag tog i lite olika storlekar - och allesammans blev för stora. xD Ja, förutom ett skal då, som kaaanske kan användas om någon av dem kan hålla till godo med ett skal som möjligtvis kanske bara är liiite för stort. ^^
Mvh,
Moa
:)