R.I.P lilla rugosus :(
En av mina pyttesmå C. rugosus har tyvärr vandrat vidare. :( Ingen aning om varför, vilket gör det ännu värre. :/
Vila i frid lilleplutt.
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Nej va tråkigt! :( Hoppas att han får det bra i eremithimlen! :'(
Det hoppas jag också. :( Han var så himla pigg också, så jag vet inte vad han kan ha dött av. :( Eventuellt så kan det ha varit att akvariet han och de andra småttingarna går i är lite dåligt på att hålla luftfuktigheten, så missar jag att fukta med jämna mellanrum så blir det lite för torrt - det kan vara det att det har flexat litegrann ett par gånger i luftfuktighet som har gjort att hans kropp blev stressad och att han dog, men jag vet inte säkert.. :S Han kanske var lite extra känslig jämfört med de andra (som mår jättebra och gnisslar runt längs glaset och driver mig till vansinne varje kväll :P). Extremt tråkigt vad det än berodde på - nu kommer jag väl att förgås av oro varje gång jag råkar missa sprayningen med en stund. O.o
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Så var det med Korv och Pärlan också. De var väldigt aktiva. ( Den tid jag hann se dem i alla fall ) Så från början så trodde jag att alla skulle överleva för att de var så aktiva men så blev det ju inte.
Men det ända man kan göra är att hålla tummarna att de kommer till något bra ställe! :)